Grindeanu, aviz favorabil pentru Transporturi. „Mă voi bate ca bugetul MTI să crească de la an”

0
Publicat:

Ministrul nominalizat pentru a conduce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a primit miercuri aviz favorabil de la membrii comisiilor de specialitate ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, reuniţi în şedinţă comună.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu a primit aviz favorabil pentru portofoliul de la Ministerul Transporturilor

În favoarea numirii în funcţie a lui Grindeanu au votat 24 de parlamentari, împotrivă au fost şase, iar unul s-a abţinut.

"Până la sfârşitul anului 2024 trebuie să dăm în circulaţie cel puţin 200 de kilometri de drum expres sau de autostradă. De asemenea, pe zona feroviară, avem doar pe acele Quick-Wins-uri, care sunt o formă de întreţinere mai avansată, de înlocuire, 420 de km prinşi. Eu cred şi sunt convins că până la sfârşitul lui 2024 cel puţin jumătate din aceşti kilometri pot fi daţi în circulaţie, având în vedere că toate cele 126 de loturi au contract, au fost semnate contractele, deci intră în faza de execuţie", a declarat Sorin Grindeanu, la audieri.

El a adăugat că "se va bate" ca bugetul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii să crească de la an la an, subliniind că este necesar să se menţină ridicat ritmul de atragere a fondurilor europene.

"Mi-aş dori ca viitorul Cabinet să menţină ritmul ridicat de atragere a fondurilor europene, pentru că este o cheie importantă şi o componentă importantă, şi îmi doresc - şi mă voi bate pentru acest lucru - ca bugetul Ministerului Transporturilor să crească de la an la an în ritmul în care a crescut cel puţin din 2021 până în 2023, pentru că pentru a implementa toate acele proiecte este nevoie de finanţare, iar transporturile trebuie să rămână prioritate pentru orice guvern pe care-l va avea România în anii viitori", a susţinut Grindeanu.

În acest context, Grindeanu a amintit că, la finalul anului 2021, bugetul MTI era în jur de 14 miliarde de lei, iar propunerea pentru 2023, aprobată ulterior în Parlament, a fost de 23 - 24 miliarde de lei, urmând ca la rectificările ce vor veni pe parcursul acestui an "să ne ducem la 27 - 28 de miliarde, ceea ce înseamnă o dublare a acestor fonduri". 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite