Germania bulversează întreaga industrie auto europeană: livrările, afectate de întârzieri și amenzi uriașe

0
Publicat:

Transportatorii de mașini din Europa se confruntă cu costuri de sute de mii de euro și potențiale amenzi după introducerea standardelor germane privind modul în care sunt asigurate vehiculele în remorci.

Mașini care nu au fost bine asigurare în timpul transportului și s-au dus una peste alta
Germania a impus noi reguli pentru asigurarea mașinilor în timpul transportului

Noile reguli sunt un exemplu de birocrație cu care se confruntă întreprinderile din Europa și care duc la încetinirea economiei blocului comunitar, spun criticii.

Companiile de transport auto spun că au primit un preaviz de doar o săptămână cu privire la noile standarde, care le cer să pună curele suplimentare, blocaje pentru roți mai eficiente și să consolideze șinele pe care se așează mașinile pe camioanele care le transportă, pentru a circula pe drumurile din Germania..

Regulile au fost stabilite de organismul german de inginerie VDI. Însă standardele sale sunt utilizate în toată Europa datorită rolului de lider al Germaniei în lanțul de aprovizionare al producției de mașini și pentru că țara este principalul punct de tranzit pentru transportatorii de mașini care călătoresc din Europa de Est către porturile și piețele din vestul Europei.

Experții tehnici de la VDI au cerut Bruxelles-ului să facă din reguli un standard european. Dar complexitatea lor a contribuit la o anxietate mai largă cu privire la acumularea birocrației și a costurilor de conformare pentru cei care fac afaceri în UE.

Într-un raport, fostul prim-ministru italian Enrico Letta a acuzat orientările UE existente de „fragmentarea pieței unice. . . creşterea dificultăţilor şi înmulţirea obstacolelor în calea activităţii productive”.

Povară administrativă cu costuri foarte mari

Frank Schnelle, director executiv al organismului european pentru logistica vehiculelor ECG, a declarat: „Nu înțelegem de ce avem nevoie de acest ghid suplimentar, care este o povară administrativă și care costă bani, când [regulile anterioare] au funcționat în ultimii 30 de ani”.

Conform noului standard VDI, mașinile trebuie să fie asigurate de transportoare cu mai multe curele, iar blocurile de roți și șinele pe care se așează mașinile trebuie să fie consolidate. Pentru prima dată, aceasta necesită, de asemenea, ca TIR-urile să fie certificate că îndeplinesc regulile.

VDI spune că schimbările sunt necesare din cauza greutății crescute a vehiculelor electrice în comparație cu mașinile convenționale și a vechimii flotei de transportoare din Europa, cu multe remorci care se apropie de 20 de ani.

Dar transportatorii spun că îngrijorările sunt nefondate. „Transportăm Tesla [vehicule electrice] de opt ani sau mai mult”, a spus Schnelle.

Un purtător de cuvânt al VDI a declarat pentru Financial Times că standardul anterior introdus în 2009 „nu mai reflectă starea actuală a [tehnologiei], mai ales având în vedere inovațiile de pe piața auto, iar noile reguli, deși necesită ajustări, sunt necesare pentru menținerea siguranței”.

Impactul asupra transportatorilor variază de la costuri de instalare la timpi de încărcare mai mari, care ar afecta termenele deja strânse pentru livrare, au spus companiile de transport. În funcție de designul remorcilor, unii ar putea fi nevoiți să transporte mai puține mașini, reducând profiturile, a spus Schnelle.

Wolfgang Goebel, membru al consiliului de administrație al companiei germane de logistică Mosolf, a estimat că modificarea regulilor ar putea crește timpii de încărcare cu până la cinci minute per mașină, adăugând aproximativ 40 de minute la fiecare călătorie.

Goebel a spus că preavizul scurt înseamnă că industria „trebuia să facă totul la un moment dat, ceea ce [implica] costuri suplimentare”.

Sectorul transportului auto abia începea să se redreseze după încetinirea producției de vehicule post-Covid, ca urmare a penuriei de semiconductori, a spus ECG. Ca răspuns, mulți transportatori au redus capacitatea și au concediat șoferi.

1 milion de euro, costul modernizării pentru o singură flotă

Rene Eisbrich, director de operațiuni la transportatorul austriac Lagermax Autologistik, a declarat că modernizarea flotei de 500 de camioane a companiei sale ar costa aproximativ 1 milion de euro. O altă mare provocare a fost acumularea de comenzi pentru noi sisteme de ancorare, ceea ce a făcut ca transportatorii să riște amenzi prin conducerea camioanelor neconforme.

Din punct de vedere tehnic nu suntem în măsură să ne conformăm pentru că echipamentul necesar nu este pe piață. . . Avem nevoie de cu 25% mai multe blocuri de roți și cu 30% mai multe curele pentru fiecare camion, iar în întreaga flotă europeană asta înseamnă mii de de noi sisteme de siguranță”, a spus el.

Două dintre camioanele sale fuseseră deja oprite de poliția din Austria și riscau pedepse, a adăugat el.

Schnelle a spus că prețul certificării remorcilor cu o vechime mai mare de 20 de ani s-ar putea ajunge la aproximativ 30.000 de euro pentru fiecare.

Kurt Garrez, șeful securității auto pentru poliția federală belgiană, a declarat că legea belgiană cere companiilor de camioane să respecte standardul VDI dacă producătorii de mașini o solicită.

Dacă nu ar face acest lucru, șoferii s-ar confrunta cu amenzi de până la 1.000 de euro sau ar fi forțați să oprească și să urce mașinile pe un camion alternativ.

Ar fi mai ușor ca standardul să fie aplicat la nivel european, a spus el. „Problema este că nu este întotdeauna aceeași în Europa, dar transportul trebuie să treacă granițele, așa că este important ca țările UE să aibă aceleași reguli.”

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite