Ford concediază mii de oameni pentru a concura cu Tesla în cursa pentru dezvoltatrea vehiculelor electrice

0
0

Ford Motor Co va desfiinţa circa 3.000 de locuri de muncă, majoritatea în America de Nord şi India, deoarece se restructurează pentru a concura cu Tesla în cursa pentru a dezvolta vehicule electrice, transmite Reuters.

Ford desfinţează 3000 de locuri de muncă, Foto: Unsplash
Ford desfinţează 3000 de locuri de muncă, Foto: Unsplash

Potrivit sursei citate, directorul general al Ford, Jim Farley, a spus de luni de zile că producătorul de automobile din Dearborn, Michigan, are prea mulţi oameni şi că nu suficientă forţă de muncă are abilităţile necesare, pe măsură ce industria auto trece la vehiculele electrice şi serviciile digitale.

,,Eliminăm locuri de muncă, reorganizăm şi simplificăm funcţiile în întreaga afacere. Veţi auzi mai multe detalii de la liderii zonei dumneavoastră de afaceri, mai târziu în această săptămână”, au scris Farley şi preşedintele Ford, Bill Ford, într-un e-mail comun.”, transmite News.ro

Acţiunile Ford au scăzut luni cu 4,8%, pe fondul scăderilor mai ample de pe Wall Street.

La fel ca alţi producători auto consacraţi, Ford are o forţă de muncă angajată în mare parte pentru a susţine o gamă tradiţională de produse, cu tehnologie de ardere internă.

Farley a elaborat o strategie pentru Ford, de a dezvolta o gamă largă de vehicule electrice.

La fel ca Tesla, Ford vrea să genereze mai multe venituri prin servicii care depind de software-ul digital şi de conectivitate.

Marjele de profit înainte de impozitare ale Tesla le-au depăşit pe cele ale Ford în acest an, iar Farley a fost direct cu privire la necesitatea reducerii costurilor.

În e-mailul de luni adresat personalului, Farley şi Ford au spus că structura de costuri a companiei ,,este necompetitivă faţă de concurenţii tradiţionali şi noi”.

Creşterea preţurilor bateriilor, materiilor prime şi transporturilor maritime pune o presiune suplimentară asupra Ford şi a altor producători de automobile.

Totuşi, Ford a respectat prognoza de profit pentru întregul an, în pofida costurilor mai mari din cauza inflaţiei.

Ford a început să-şi separe operaţiunile în operaţiuni electrice, cu motoare cu ardere şi vehicule comerciale.

În martie, producătorul auto american a anunţat că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc.

Ford preciza că va forma două afaceri auto ,,distincte”, una concentrată pe vehiculele electrice, numită Ford Model e, şi alta pe motoarele cu combustie internă, Ford Blue. Ele se vor alătura diviziei de vehicule comerciale Ford Pro.

De asemenea, Farley a spus în iulie că ,,se va produce o reducere a costurilor” în operaţiunile legate de vehiculele cu ardere internă. Totuşi, Ford a declarat luni că reducerile de personal vor afecta toate părţile companiei.

La sfârşitul anului 2018, grupul rival General Motors a decis să reducă 14.000 de locuri de muncă, în cadrul pregătirilor pentru accelerarea strategia privind vehiculele electrice.

Potrivit sursei citate, operaţiunile Ford, GM şi Stellantis din America de Nord se vor confrunta anul viitor cu o nouă problemă legată de forţa de muncă, în negocierile contractuale cu sindicatul United Auto Workers, care reprezintă angajaţii din fabricile producătorilor auto din Detroit din SUA.

Liderii UAW şi-au exprimat îngrijorarea că vehiculele electrice vor însemna mai puţine locuri de muncă în producţie şi mai multe locuri de muncă dispersate în fabrici de baterii şi hardware pentru vehicule electrice, care nu sunt sindicalizate.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri