Editorialist britanic pentru „The Telegraph”: „Aş fi plecat mai degrabă pe Marte, decât să-mi cumpăr o Dacia. Acum este posibil să-mi iau una”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Duster FOTO: Mediafax
Dacia Duster FOTO: Mediafax

În ciuda unui editorial al cărui început prezintă o imagine negativă maşinilor Dacia, pe care le descrie drept reprezentarea tiraniei româneşti, jurnalistul Neil Lyndon al publicaţiei britanice „The Telegraph” recunoaşte spre finalul textului că evoluţia Dacia, sub conducerea Renault, este de-a dreptul surprinzătoare.

„Lansarea noii Dacii a fost plină de surprize, dar niciuna  nu a fost mai uimitoare decât gândurile care mi s-au răsucit prin minte. Până atunci, aş fi plecat mai degrabă pe Marte, decât să-mi cumpăr o Dacia. Acum este foarte posibil să-mi iau una”, comentează editorialisul Neil Lyndon.

În primele paragrafe al comentariul său, jurnalistul britanic susţine că Dacia reprezintă „tirania românească” din cauza „zgomotul odios” al motorului.

Dacia s-a făcut cunoscută prin faptul că a produs maşini Renault de calitate mai proastă decât ar putea produce vreodată Renault”, scrie Neil Lyndon.

Editorialistul de la „The Telegraph” mai susţine că pronunţia corectă a numelui „Dacia” este, de fapt, „dasha”, în limba rusă, care se referă la un anume tip de casă de vacanţă rusească.

Evoluţia Dacia sub conducerea Renault

În ciuda imaginii negative redate la începtului editorialului său, comentatorul britanic recunoaşte că s-au produs schimbări majore de când Renault a pus stăpânire pe compania auto în 1999. Lyndon consideră că maşina de familie Logan, care nu a fost disponibilă în Marea Britanie, este ieftină, are un aspect comun, dar este o maşină sigură.

image

„Aceleaşi calităţi le putem găsi şi la noua Dacie Duster, lansată în 2010, în Europa, care va intra pe piaţa britanică în 2013.”

Performanţă la bani puţini

Jurnalistul se arată profund impresionat de preţul redus al Dusterului şi atrage atenţia că la banii pe care trebuie să ii scoţi din buzunar pentru un Duster abia îţi permiţi o mini-maşină precum Kia Picanto sau Hyundai i10.

„Dacia Duster este de mărimea unui Nissan Qashaqai sau a unei Skoda Yeti, dar versiunea 4X4 a Dusterului pe care am închiriat-o, care avea aer condiţionat, airbaguri şi roţi de schimbi, este mai ieftină decât cel mai ieftin Yeti”, comentează entuziasmat editorialistul „The Telegraph”.

Lyndon se arată surprins de faptul că Dusterul a renunţat la toate accesoriile luxoase şi s-a bazat mai mult pe oferirea lucrurilor cu adevărat folositoare pentru utilizatori la un preţ avantajos pentru toată lumea. Din păcate, subliniază editorialistul, dacă te răzgândeşti şi vrei accesoriile trebuie să plăteşti în plus, dar garanţia maşinii se poate prelungi până la şapte ani în schimbul unei taxe destul de mici.

Reminiscenţe ale erei sovietice în interiorul maşinii

„Stilul Dusterului aminteşte de o versiune mai tânără cu zece ani a Hyundaiului, iar interiorul său nu a scăpat de severitatea perioadei sovietice. Are mişcări uşor nerafinate, dar motoarele sale şi cutia de şase viteze fac din Dacia Duster o maşină uşor de manevrat, deşi este în sine un autoturism greu,. Totodată, sistemul 4X4 de tip Nissan este chiar impresionant”, comentează Neil Lyndon.

„Aştept să-mi cumpăr una, însă Dacia nu vrea să dezvăluie numărul de autoturisme Duster pe care îl va pune în vânzare. Până una alta, are cineva un bilet spre Marte?”, conchide Neil Lyndon pentru „The Telegraph”.
 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite