Criza forței de muncă se adâncește

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul 2023 este plin de provocări, în condițiile în care peste jumătate dintre angajați se așteaptă la creșteri salariale între 5 și 15%, iar 58% dintre angajatori caută disperați angajați specializați.

coală albă pe care scrie Angajăm și un pix pus deasupra
Criza forței de muncă se adâncește

Potrivit unui studiu al Hays România, cererea de creștere a salariilor, coroborată cu nevoia tot mai mare de specialiști a angajatorilor face ca între companii să existe o concurență puternică pentru atragerea celor mai buni salariați. Un studiu al bestjobs relevă că, anul trecut, angajatorii din România au postat un număr record de 420.000 de joburi, în creștere cu 16,2% față de 2022. Totuși, numărul de aplicații a scăzut cu peste 19% față de 2021.

Un aspect foarte important este brandul de angajator, care necesită timp și contribuția fiecărui membru al echipei. Promovarea identității și culturii organizaționale sunt esențiale pentru a atrage candidați de calitate. O marcă de angajator puternică poate face diferența în atragerea candidaților talentați. Angajatorii trebuie să aibă o abordare proactivă, adaptându-și strategiile de recrutare. Integrarea noilor angajați în organizații este crucială, pentru că strategia de recrutare este sterilă dacă procesul de integrare nu este eficient pentru a ajuta noii angajați să se adapteze rapid și să devină productivi”, a declarat Cristina Profeanu, Managing Partner și Specialist HR în agenția de recrutare cristinaprofeanu.ro.

Piața se confruntă cu o criză în creștere a forței de muncă. În multe cazuri, angajatorii sunt nevoiți să aloce mai mult timp găsirii candidaților potriviți din cauza lipsei acestora în anumite segmente, roluri sau profesii. Oamenii de HR întâmpină provocări semnificative legate de recrutare, iar vechile strategii nu mai sunt eficiente.

,,Simplul anunț pe platformele de recrutare tradiționale nu mai aduce rezultatele dorite, ci este necesar ca angajatorii să aloce bugete mai mari dedicate canalelor potrivite pentru atragerea de candidați. Aceste canale cuprind mai multe platforme tradiționale, social media, executive search și networking. În același timp, numărul aplicațiilor de calitate este în scădere, iar aceasta este una dintre cauzele principale ale acestei situații este durata extinsă a proceselor de recrutare”, completează Cristina Profeanu.

În ultimii ani a devenit tot mai vizibilă tendința angajatorilor de a apela la agenții de recrutare sau specialiști în domeniu, care să ȋi ajute să găsească anagjații potriviți. Compania de recrutare a Cristinei Profeanu se concentrează doar pe recrutarea de ,,white collars”, adică personal calificat, cu studii superioare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite