Compania elveţiană Maus Freres a cumpărat Lacoste pentru un miliard de euro
0
Tranzacţia vine ca urmare a disputelor de notorietate din interiorul familiei Lacoste. Compania elveţiană nu va renunţa la brand şi va continua să producă haine, articole sportive şi accesorii cu faimosul ”crocodil”.
Maus Freres este, aşa cum arată şi numele, o companie de familie, iar această tranzacţie va asigura longevitatea brandului, au declarat reprezentanţii elveţienilor pentru Reuters.
”Toţi acţionarii din familia Lacoste au decis să-şi vândă în întregime participaţiile în cadrul companiei către Maus Freres, care deţinea deja 35% din acţiunile Lacoste prin subsidiara Devanlay”, se arată într-un comunicat emis de companie.
Decizia de a vinde vine ca urmare a unei lupte de putere în interiorul familiei, izbucnită între Michel Lacoste, fost CEO şi preşedinte al companiei, şi fiica sa, Sophie Lacoste-Dournel, care a fost numită preşedinte în luna septembrie.
Mai mulţi acţionari Lacoste au declarat în urmă cu o săptămână că plănuiesc să-şi vândă participaţiile, care însumează 28% din acţiunile companiei.
Povestea Lacoste a început dintr-un pariu, în urmă cu mai bine de 80 de ani, în 1927. Atunci, doi jucători francezi de tenis, aflaţi în Statele Unite ale Americii pentru a participa la Cupa Davis, s-au oprit în faţa unei vitrine. Atenţia le fusese captată de o frumoasă valiză din piele de aligator.
René Lacoste, unul dintre cei doi tenismeni, a pus un pariu: dacă a doua zi va câştiga meciul împotriva americanilor, coechipierul său, Pierre Gillou, va trebui să-i cumpere acea valiză. De aici a căpătat porecla ”crocodilul”, idee devenită logo atunci când Lacoste a decis să deschidă un magazin de articole şi echipamente sportive.
În prezent, compania are mai bine de 1.200 de magazine în peste 100 de ţări şi aduce venituri anuale de 1,5 miliarde de dolari.