Coca-Cola apără utilizarea aspartamului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scăderea vânzărilor de băuturi carbogazoase „light”, a companiei Coca-Cola, a dus la lansarea noii campanii de publicitate din Statele Unite, unde este subliniat siguranţa îndulcitorului aspartam, produs pus la îndoială de nutriţionişti, informează agenţia de ştiri AFP.

Reclamele publicate în mai multe ziare americane din Statele Unite, inclusiv USA Today, arată femei care zâmbesc ţinând în mână Coca-Cola Light şi acompaniate de sloganul: „Produse de calitate care vă face să vă simţiţi bine”. De asemenea, o notă din josul imaginilor indică faptul că „siguranţa aspartamului a fost confirmată de mai mult de 200 de studii din ultimii 40 de ani”.

Industria de băuturi răcoritoare a suferit o scădere a vânzărilor în Statele Unite, în momentul în care grupurile de protecţie a consumatorilor şi personalităţi politice, cum este cazul primarului din New York, au început campanii împotriva băuturilor carbogazoase pe care le acuză că sunt un factor important al ratei mari a obezităţii din rândul populaţiei americane.

Vânzările Coca-Cola Light au scăzut cu 3% în 2012 faţă de anul precedent, în timp ce Coca-Cola simplă a avut o diminuare procentuală de 1%, conform revistei de specialitate „Beverage Digest”. Pe acelaşi palier al vânzărilor, Pepsi a avut o scădere de 3,4% pentru produsul simplu, iar Pepsi Light a cunoscut o diminuare procentuală masivă de 6,2%.

Potrivit lui Karen Congro, nutriţionist la Spitalul Central din Brooklyn, consumul de aspartam nu este sigur. „În ciuda afirmaţiilor Coca-Cola şi a altor societăţi comerciale asupra siguranţei aspartmului, încă nu ştim efectul pe termen lung”, a adăugat nutriţionistul.

Agenţia Americană a Produselor Alimentare şi a Medicamentelor a autorizat comercializarea aspartamului în anii ’80.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite