CNAIR anunță compania care se va ocupa de lărgirea la patru benzi a DN1A

0
Publicat:

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat câștigătorul contractului de proiectare și executiție pentru lucrările de lărgire pe patru benzi a DN1A.

semn de circulație deviere drum în lucru
CNAIR anunță compania care se va ocupa de lărgirea la patru benzi a DN1A Foto: Shutterstock

Este vorba despre Asocierea Maristar COM SRL-Hydrostroy AD, care se va ocupa în perioada următoare de proiectarea, dar și execuția lucrărilor de lărgire la patru benzi a Drumului Național 1A.

Contractul are o valoare 61,56 milioane lei (fără TVA) şi este finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile, iar câştigătorul licitaţiei are la dispoziţie două luni pentru proiectare şi 10 luni pentru execuţia lucrărilor.

Potrivit sursei citate, în cadrul contractului sunt prevăzute lucrări ce vor avea loc la intersecţia DN1A cu DNCB, după cum urmează: la sensul giratoriu existent, pentru a permite o capacitate şi o fluenţă mai mare a traficului, se vor amenaja benzi suplimentare de viraj la dreapta din DNCB (Otopeni) către DN1A (Mogoşoaia) şi din DN1A (Mogoşoaia) către DNCB (Chitila);

De asemenea, la intersecţia DN1A cu Şoseaua Chitila - Pădure se va realiza un sens giratoriu, pentru a permite o capacitate şi o fluenţă mai mare a traficului. Astfel, pe direcţia Bucureşti - Buftea se vor realiza două benzi de circulaţie, respectiv o bandă cu lăţimea părţii carosabile de patru metri dedicată pentru virajul la stânga sau mersul înainte prin sensul giratoriu. În plus, va mai fi vorba despre o bandă cu lăţimea părţii carosabile de cinci metri destinată mersului înainte fără a trece prin sensul giratoriu sau virajului dreapta, către Şoseaua Chitila - Pădure.

Pe relaţia Buftea - Bucureşti se va realiza o bandă de circulaţie cu lăţimea de cinci metri, dedicată pentru mersul înainte prin sensul giratoriu sau virajului de dreapta către Şoseaua Chitila - Pădure, iar pe ruta Buftea - Şoseaua Chitila - Pădure va fi construită o bandă cu lăţimea de cinci metri pentru virajul de dreapta.

În acelaşi timp, pe relaţia Şoseaua Chitila - Pădure - Buftea, va fi realizată o bandă de circulaţie cu lăţimea de patru metri pentru virajul de stânga sau virajul de dreapta către Bucureşti, prin sensul giratoriu, iar pe traseul Şoseaua Chitila - Pădure - Bucureşti va apărea o bandă de circulaţie cu lăţimea de şase metri, dedicată virajului de dreapta.

O altă lucrarea va fi efectuată la intersecţia DN1A cu Strada Valea Parcului, unde se va amenaja o bandă de viraj la stânga dinspre Bucureşti, pentru a putea permite o circulaţie fluentă către Buftea.

Oficialul CNAIR precizează că semnarea contractului va avea loc după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi după soluţionarea acestora.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite