Centura Bucureşti Sud: Pe lotul 3 antreprenorul a primit un nou certificat constatator negativ

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a publicat noi imagini de pe şantierul lotului 3 al A0 Sud, Autostrada Bucureştiului.

Lucrări pe şantierul lotului 3 al A0 Sud, Foto: Ionel Scriosteanu Facebook
Lucrări pe şantierul lotului 3 al A0 Sud, Foto: Ionel Scriosteanu Facebook

,,Situația la zi pe Lotul 3 al A0 Sud, Autostrada Bucureştiului. Continuă execuţia lucrărilor la 5 din cele 13 poduri şi pasaje de pe acest tronson de autostrada, după cum urmează: La pasajul nodului rutier peste A1 (km 0+000), a fost finalizată execuția tuturor radierelor și a elevațiilor (8 elevații pile și 12 elevații culee), rigla peste elevație pilă P1 și umplutura la culeea C1; A fost executată pila P2 aferentă pasajului peste râul Ciorogârla (km 99+932) și se lucrează la armarea riglei. Se lucrează, în paralel, la culeea C1 și pila P1”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook

Potrivit acestuia, a fost finalizată forarea, armarea și turnarea tuturor celor 104 piloți aferenți pasajului peste DJ 601 (km 98+272) și au fost executate 7 din 16 radiere și 6 din 24 elevații.

De asemenea, a fost finalizată forarea, armarea și turnarea celor 40 piloți aferenți pasajului peste râul Sabar (km 94+322) și se pregătește realizarea radierelor şi au fost executați 83 din 256 piloți aferenți pasajului peste calea ferată (km 93+396). Pe această zonă, se lucrează cu 3 utilaje de foraj.

,,Se execută lucrări de umpluturi între km 93 + 000 - km 94 + 000 și km 96 + 000 - km 100 + 000. Până în prezent, s-au executat 560.000 metri cub de umpluturi, din totalul de 2.300.000 metri cub. Au fost executate 18 dintre cele 36 podețe pentru a permite trecerea apelor pluviale. Se lucrează la relocarea rețelelor de utilități din zonă pentru a permite desfășurarea lucrărilor.”, mai arată secretarul de stat.

Sursa citată a mai adăugat că se desfășoară lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare cu liant hidraulic, lucrări de decopertare strat vegetal, umplutură corp drum cu material necoeziv.

Vor fi construite 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.

Din 19 octombrie se lucrează pe Lotul III al A0 Sud, iar constructor este Asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, cu o valoare a contractului de 853,4 milioane de lei.

Lotul III al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.

,,De la ultima vizită în şantier, evoluţia lucrărilor este pe un trend ascendent, dar nu suficient, astfel încât să se recupereze întârzierile acumulate de la începutul contractului, chiar dacă în ultima lună au fost constatate ,,timide” recuperări în grafic. Zilele trecute, asocierea de antreprenori a primit un nou certificat constatator negativ intermediar, iar promisiunea acestora este că în perioada următoare vor creşte ritmul de recuperare al întârzierilor, astfel încât, în acest trimestru, să se reintre în graficul de execuţie al lucrărilor asumat.", a explicat Ionel Scrioşteanu.

Centura Bucureşti

În urmă cu câteva zile, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură (API) anunţau că pe lotul trei al Autostrăzii A0 Sud constructorul înaintează greu, foarte greu și deloc.

,,Un Aktor deloc grăbit, cum ne-a obișnuit! Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud înaintează greu, foarte greu și deloc. Constructorul grec (Aktor) pur și simplu nu reușește să se mobilizeze corespunzător, lucrând haotic, cu mari sincope în aprovizionarea cu materiale. Nici din birou nu s-a descurcat bine: are ordin de începere aferent proiectării din 23.05.2019, dar a acumulat întârzieri majore de aproximativ un an și a încasat penalizări, proiectul pentru eliberarea autorizației de construire (PAC) fiind aprobat abia în 11.06.2021 pe baza căruia a primit AC în 01.07.2021.”, au transmis reprezentanţii API pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, ,,nu e de mirare că șantierul a ajuns la un stadiu fizic de 15-18% la un an de la emiterea ordinului de începere lucrări din 25 octombrie 2021.

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.

Potrivit Hotnews.ro, în 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.

- Cost: 830 mil lei lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: martie 2021

- Stadiu (octombrie 2021): 11%

- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

- Termen de finalizare: iunie 2023

* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)

- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.

- Cost: 751 mil lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: august/octombrie 2020

- Stadiu (octombrie 2021): 27%

- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

- Termen de finalizare: februarie 2023

* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

- Lungime: 18 km, 1 nod rutier cu A1

- Cost: 853 mil lei (fără TVA)

- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading

- Execuţie începută în: octombrie 2021

- Stadiu: 0% / Proiectare avizată în octombrie 2021

- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.

- Termen de finalizare: Q3 2024

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite