Carrefour, pe drumul colectării selective prin Sistemul Garanție-Returnare: sfaturi utile pentru clienți
0Apă, vin, băuturi răcoritoare – sunt câteva dintre produsele care se regăsesc adesea pe lista noastră de cumpărături. Cu cât familia este mai numeroasă, cu atât lista devine și mai stufoasă, după nevoi și preferințe. Deja intrate în rutina noastră de cumpărături, multe dintre ele sunt compatibile cu Sistemul Garanție-Returnare (SGR), programul național de reciclare care-și propune să faciliteze trecerea spre un viitor mai sustenabil.










Carrefour România continuă ștafeta colectării selective a ambalajelor prin implementarea Sistemului Garanție-Returnare, cel mai amplu proiect naţional de economie circulară gestionat de RetuRO. Este un pas înainte pentru un mediu înconjurător mai curat, cetățeni mai responsabili și atingerea țintelor de reciclare ale României.
„Carrefour este o companie centrată pe client, astfel că avem responsabilitatea de a le oferi românilor cele mai bune experiențe. Nu doar la cumpărături, ci cu fiecare ocazie și modalitate prin care aleg să interacționeze cu noi. Am căutat să traducem Sistemul Garanție-Returnare în cel mai simplu mod cu putință, oferind instrucțiuni cât mai complete și mai precise. Astăzi, magazinele din rețeaua Carrefour dispun de toată infrastructura necesară funcționării optime a programului, printr-un mecanism intuitiv, simplu și rapid”, a declarat Nicolae Drîmbu, Head of Innovation Carrefour România.
Cumperi, returnezi, recuperezi
În prezent, clienții pot recicla la punctele de returnare din rețeaua de magazine Carrefour, inclusiv magazinele Cora, integrate în rețeaua retailerului, ambalaje conforme SGR, cu logo RetuRO și cod de bare special, fabricate din PET, aluminiu și sticlă, cu volume cuprinse între 0,1l și 3l inclusiv. Pentru fiecare ambalaj reciclat, românii își vor recupera garanția de 0,50 RON în numerar la casele de marcat Carrefour.
După identificarea și cumpărarea unui ambalaj compatibil SGR, românii trebuie să țină cont de câțiva pași simpli, pentru a fi siguri că beneficiază de garanția legală de 0,50 RON/ ambalaj:
- Pasul 1: La fiecare băutură cu logo-ul „Ambalaj cu garanție” cumpărată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase), plătești o garanție de 0,50 RON pe care o vei putea recupera ulterior.
- Pasul 2: După golirea ambalajului, îl vei putea returna la aparatele de tip RVM (Reverse Vending Machine) amenajate în rețeaua de magazine Carrefour și Cora, și vei primi înapoi valoarea garanției plătite inițial sub forma unui tichet de colectare, care conține suma totală acumulată.
- Pasul 3 - exclusiv în rețeaua retailerului francez Carrefour: Pentru rapiditate, clienții Carrefour pot scana codul de bare de pe tichet și păstra în format digital, direct în aplicația retailerului, în secțiunea Act for Food, Fapte bune. Ulterior, garanția se va recupera conform punctului 4.
- Pasul 4: În baza tichetului de colectare îți poți recupera garanția în numerar la casele de marcat din magazine.
Până îți pregătești sacoșa de cumpărături, ține minte criteriile obligatorii pentru validarea garanției:
- Eticheta și forma ambalajului trebuie să fie intacte – să nu fie sparte sau deformate;
- Ambalajele trebuie să fie golite de conținut și să aibă capacul atașat;
- Doar ambalajele cu logo RetuRO, mențiunea „Ambalaj cu Garanție” și cod de bare special sunt purtătoare de garanție și vor fi recunoscute de către echipamentele de colectare;
- Clienții pot aduce ambalaje conforme SGR la reciclat, în punctele de returnare compatibile programului, fără condiția ca produsele să fi fost cumpărate din cadrul unui magazin Carrefour.
În magazinele Carrefour care dispun de o suprafață mare alocată spațiului de vânzare (hipermarketuri și anumite supermarketuri), clienții au acces la punctele de colectare SGR în spații dedicate din parcările magazinelor, cât mai vizibil și mai aproape de intrare. În cazul celorlalte formate, cu unele excepții, echipamentele RVM se găsesc direct în interiorul magazinelor sau, după caz, în interiorul galeriilor comerciale, cât mai aproape de intrarea în magazin. Nu în ultimul rând, în cazul magazinelor din incinta mall-urilor și acolo unde există spațiu suficient în subteran, RVM-urile sunt instalate în imediata apropiere a culoarelor de acces către magazin.
Informații despre utilizarea corectă a echipamentelor sunt disponibile atât în format tipărit, în spații cât mai vizibile din apropierea echipamentelor, cât și digital, pe interfața automatelor de colectare. De asemenea, ca tot procesul să se încheie cât ai zice „SGR”, la nevoie, clienții vor beneficia de asistența reprezentanților Carrefour care vor oferi indicații la fața locului. În formatele mari, echipa Green Pack (unul dintre furnizorii de aparate RVM) va avea reprezentanți care vor avea grijă ca echipamentele să funcționeze optim.
Cum îți poți recupera garanția în aplicația Carrefour
Cu ajutorul programului de loialitate Act for Good, experiența colectării devine și mai simplă. În cazul predării ambalajelor la echipamentele de colectare, după eliberarea tichetului de către acestea, clienții pot scana codul de bare prin funcția de self scan din aplicație. Aceasta recunoaște codul de bare de pe tichetul de reciclare și colectează în secțiunea dedicată, garanția aferentă acelui tichet. Dacă nu ai încă un cont, este ocazia excelentă să îl creezi: descarcă gratuit aplicația Carrefour, în care binele se ține lanț, din Google Play, App Store sau AppGallery.
Ca factor de noutate, Carrefour introduce o funcție în secțiunea Fapte Bune din aplicație. Mai exact, un sistem de tracking care le arată clienților soldul în timp real acumulat până la acel moment din scanarea prin Act for Good a tuturor tichetelor de reciclare. Ulterior, valoarea acestora poate fi folosită atât în cadrul sesiunilor de cumpărături online, cât și la casele de marcat din magazinele fizice. Astfel, clienții nu vor mai avea grija păstrării bonului fizic. În prezent, aplicația este compatibilă doar în magazinele Carrefour, urmând a fi demarat un amplu proces de integrare extins și la nivelul hipermarketurilor Cora.
Carrefour România, adeptul colectării selective
Deși SGR este o noutate în România, mecanismul de funcționare nu este unul necunoscut pentru clienții Carrefour și nu le va fi greu să se adapteze. De-a lungul timpului, Carrefour s-a remarcat prin implicarea activă în domeniul colectării selective a ambalajelor, prin programul Plata pentru Pet. În ultimii 4 ani, clienții au putut achiziționa fructe și legume proaspete, crescute local, la prețul special de 1 PET, 1 doză de aluminiu sau 1 ambalaj de sticlă per bucată. Mai mult, pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, produs din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții au primit o cantitate dublă de fructe și legume.
Programul Plata cu PET a fost gândit ca o tranziție spre Sistemul de Garanție-Returnare prin transformarea obiceiului responsabil cu natura într-un comportament pe termen lung. Astfel, românii beneficiază de tot suportul necesar pentru a dezvolta obiceiuri mai prietenoase cu mediul, atât la cumpărături, cât și acasă.
Introdusă în 2019 sub campania Punem Preț pe Plastic, caravana a reușit să colecteze până acum peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 500.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești.