Berlinul suspendă proiectele de infrastructură pentru biciclete care îngreunează traficul auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua coaliție de guvernare a Berlinului suspendă toate proiectele de infrastructură pentru biciclete care „pun în pericol” benzile sau locurile de parcare deja existente pentru mașini.

pista de biciclete
Berlinul suspendă proiecte de infrastructură pentru biciclete care îngreunează traficul Foto: Ș.Both

În întreaga Europă, nemulțumirea populară față de eforturile de reducere a numărului de mașini în orașe a adus bicicleta în războiul cultural, politicienii profitând de această problemă pentru a se proclama de partea șoferilor din clasa muncitoare.

La Berlin, guvernul conservator nou ales al orașului merge mai departe. De la preluarea puterii la începutul acestui an, coaliția de guvernare condusă de partidul de centru-dreapta Uniunea Creștin-Democrată (CDU) a anulat o serie de măsuri favorabile bicicliștilor convenite de predecesorul său de stânga.

Astfel, coaliția de guvernare a suspendat toate proiectele de infrastructură pentru biciclete care stau în calea benzilor de circulație sau locurilor de parcare existente și suspendând un plan ambițios de adăugare a mii de kilometri la rețeaua de biciclete a orașului.

De asemenea, conservatorii au dat înapoi mult promovata pietonalizare a străzii emblematice Friedrichstraße, permițând accesul mașinilor la cererea proprietarilor de afaceri locale, care au susținut că traficul deviat le afecta profitul.

Schimbarea de situație a capitalei germane transmite un semnal îngrijorător altor orașe prietenoase cu bicicleta, care se simt afectate de șoferii nemulțumiți.

Pe măsură ce pandemia de Covid-19 a dispărut din atenția oamenilor, a scăzut și entuziasmul față de infrastructura temporară pentru bicicliști și blocajele de trafic instituite de orașe pentru a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor în timpul blocajelor, precum și pentru a reduce poluarea aerului și emisiile.

Friedrichstraße, o porțiune de 3 kilometri care găzduiește magazine de lux, restaurante șic și fostul punct de trecere a frontierei Checkpoint Charlie dintre Berlinul de Est și Berlinul de Vest, este unul dintre cele mai emblematice bulevarde ale capitalei germane. În aceste zile, este, de asemenea, sinonim cu lupta pentru a stabili unde ar trebui să fie permise mașinile.

Inițial, autoritățile au blocat o porțiune de 500 de metri de stradă, au instalat o pistă pentru bicicliști improvizată în centru și au adăugat bănci și ghivece cu plante în locurile pe unde treceau mașinile.

Modificările urmau să rămână în vigoare doar un an, dar după ce a câștigat realegerea în toamna anului 2021, senatorul pentru mobilitate verde Bettina Jarasch a anunțat că planul va fi prelungit.

Deși vestea a fost aplaudată de berlinezii ecologiști68, ea i-a indignat pe proprietarii de afaceri locale, precum Anja Schröder, care a dat în judecată municipalitatea și a susținut că Friedrichstraße trebuie să rămână deschisă pentru mașini pentru a evita ca traficul să blocheze străzile laterale.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite