Autostrăzile şi drumurile expres ce primesc finanţare de circa 4,5 miliarde de euro prin PNRR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook CNAIR
Foto: Facebook CNAIR

Guvernul a introdus în noul Plan Naţional de Redresare şi rezilienţă – PNRR, sute de kilometri de autostradă de drumuri expres şi de legături între diferitele proiecte de şosea de mare viteză, costurile totale fiind de circa 4,5 miliarde de euro.

Potrivit documentului pus în dezbatere publică, vineri, de către guvernul Cîţu, infrastructura de transport este sub-dimensionată, poluantă şi slab întreţinută, generând zone cu trafic supra-dimensionat, ambuteiaje şi reduceri semnificative ale vitezei optime de deplasare, informează Hotnews.ro

Conform sursei citate, nodurile urbane au o conectivitate redusă la reţelele de transport, în special la cele trans-europene, iar intermodalitatea lipseşte, toate ducând la o congestionare a traficului, o mobilitate scăzută pentru populaţie şi sectorul economic.

”O infrastructură de transport slab dezvoltată (cu multe drumuri cu benzi unice) contribuie la creşterea poluării mediului şi la un număr alarmant de incidente rutiere. Lipsa unor sisteme adecvate de management al traficului are un impact negativ asupra timpilor de deplasare”, se mai arată în document.

Astfel, autostrăzile, drumurile expres şi legăturile rutiere incluse în PNRR sunt:

- A7 – Anumite secţiuni;

- A8 – Anumite secţiuni;

- A1 – Secţiunea Lugoj – Deva;

- A3 – Anumite secţiuni şi Centura Metropolitană Cluj;

- Legătura între Autostrada A1 – Timişoara – Aeroportul Timişoara;

- Legătura Autostrada A8 – Leţcani Vest – Bypass Iaşi – Iaşi Dacia;

- Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială şi logistică);

- Legătura între Autostrada A1 – Piteşti – Mioveni Bypass;

- Legătura Craiova Est – Drum Expres Piteşti – Craiova;

- Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;

- Legătura A10 – Teiuş – Blaj (zona industrială);

- Legătura Autostrada A3 – Mărtineşti – Vâlcele;

- Alternativa Techirghiol (Litoral Express);

- Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;

- Legătura Călăraşi – Drajna Nouă – Autostrada A2;

- Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;

- Legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;

- Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;

- Alte proiecte minore care asigură accesul diferitelor zone de interes către infrastructura mare de transport şi conexiuni cu potenţiale culoare navigabile.

Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare se bazează pe fondurile europene puse la dispoziţie de UE pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene. Toate proiectele incluse în PNRR au o condiţie esenţială: să fie gata până la final de 2026.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite