ANRE a adoptat standarde de performanţă mai bune privind calitatea energiei electrice. Furnizorii, obligaţi la despăgubiri dacă nu le respectă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Furnizorii de ultimă instanţă sunt Electrica, Enel, E.ON şi CEZ
Furnizorii de ultimă instanţă sunt Electrica, Enel, E.ON şi CEZ

Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat noi standarde de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, companiile care nu le respectă fiind obligate să compenseze „din proprie iniţiativă“ populaţia sau micile firme abonate.

Decizia a fost luată în şedinţa din 17 iulie, prin care s-a modificat un ordin precedent, din 2010. 

„Principalele modificări introduse de noul Standard de performanţă au vizat:

- definirea indicatorilor de performanţă ce caracterizează calitatea activităţii de furnizare;

- stabilirea nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi a  compensaţiilor pe care furnizorii de ultimă instanţă le plătesc clienţilor finali beneficiari ai serviciului universal în cazul nerespectării acestor niveluri garantate; 

- determinarea lunară de către furnizori a valorilor indicatorilor de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, pe categorii de clienţi finali, respectiv casnici, noncasnici mici, noncasnici mari;

- majorarea compensaţiilor în caz de nerespectare a nivelului garantat pentru toţi indicatorii de performanţă garantaţi privind calitatea activităţii de furnizare a energiei electrice“, se arată într-un comunicat al ANRE.

Potrivit noului Standard de performanţă, în caz de nerespectare a nivelului garantat, compensaţiile vor fi plătite de către toţi furnizorii de ultimă instanţă, din propria iniţiativă, clienţilor casnici şi clienţilor noncasnici mici. Furnizorii de ultimă instanţă sunt Electrica, Enel, E.ON şi CEZ.

Pentru nerealizarea indicatorilor de performanţă garantaţi compensaţiile se plătesc numai în cazul locurilor de consum alimentate în regim de serviciu universal. 

Costurile cu aceste compensaţii nu sunt considerate drept justificate, astfel că ANRE nu le va lua în seamă la stabilirea tarifelor către clienţii finali, beneficiari ai serviciului universal care nu au uzat de eligibilitate.

Potrivit ANRE, majorarea nivelurilor garantate ale indicatorilor de performanţă garantaţi şi a compensaţiilor pe care furnizorii le plătesc clienţilor au rolul de a descuraja companiile care nu îşi respectă obligaţiile faţă de clienţii finali. Un alt scop este îmbunătăţirea mecanismelor de protecţie a clienţilor finali prin transmiterea lunară de către furnizori a indicatorilor de performanţă pentru monitorizare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite