Amendă de peste jumătate de milion de euro pentru Wizz Air, după ce și-a păcălit clienții să cumpere bilete scumpe

0
Publicat:

Cunoscuta companie aerieană low-cost Wizz Air s-a ales cu o amendă în valoare de 770.000 de euro pentru comunicare înșelătoare. Autoritatea pentru concurență de la Budapesta a fost cea care a aplicat sancțiunea, conform Reuters

Aeronavă a companiei Wizz Air
5,9 milioane de persoane au zburat în luna iulie cu Wizz Air. Foto: pixabay (Arhivă)

Anunțul cu privire la amendă a fost făcut sâmbătă de instituție pe site-ul său. Conform autorității, compania aeriană și-a tras pe sfoară clienții pentru a achiziționa bilete mai scumpe.

Autoritatea pentru concurență din Ungaria a precizat că Wizz Air a încălcat principiul due diligence-ului profesional și a indus în eroare prin felul în care și-a prezentat serviciul de check-in automat. 

Compania Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii.

Amenda a fost aplicată după ce compania low-cost și-a revizuit în scădere previziunile privind profitul anual, la începutul săptămânii, după ce a înregistrat o scădere de 44% a profitului operațional în primul trimestru, ca urmare a cheltuielilor generate de problemele cu motoarele Pratt & Whitney și de contractele unice de leasing pentru creșterea capacității. 

Wizz Air, care folosește aeronave Airbus, a întâmpinat probleme cu motoarele Pratt & Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale fiind blocate la sol pentru verificări în această vară. 

5,9 milioane de persoane au zburat în luna iulie cu Wizz Air, care are sediul în Marea Britanie. Gradul de ocupare al aeronavelor a fost de 93,8%, în condițiile în care compania a trebuit să renunțe la 1% din zborurile planificate din pricina unor întreruperi la nivel mondial.   

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite