Petrom îşi vinde parcul eolian din România

Petrom îşi vinde parcul eolian din România

România a redus subvenţiile pentru energia regenerabilă deoarece şi-a atins deja ţinta asumată în faţa Comisiei Europene pentru anul 2020

Petrom se pregăteşte să îşi vândă singurul său parc eolian din ţara noastră, situat în Dorobanţu, judeţul Constanţa, pe măsură ce producătorul de ţiţei îşi vinde activele care nu sunt de bază, din cauza scăderii preţurilor la barilul de petrol pe plan mondial, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

Parcul eolian a fost realizat în anul 2011 şi a costat 90 de milioane de euro. Vânzarea acestuia este parte a unui plan mai larg de reducere a costurilor. Grupul austriac OMV, care controlează majoritatea acţiunilor Petrom, a refuzat să comenteze. În schimb, biroul de presă al Petrom a arătat că „la începutul anului 2015, compania a anunţat un număr de măsuri ca răspuns la mediul competitiv privind preţul petrolului, inclusiv optimizarea portofoliului şi posibile vânzări de active“. „Iniţiativele sunt încă în analiză“, mai arată reprezentanţii Petrom.
 
După o scădere cu 50% a preţului ţiţeiului pe bursele mondiale, Petrom vrea să scadă costurile cu investiţiile cu 30% în acest an şi să vândă o serie de zăcăminte mature de petrol pentru a se concentra pe descoperirile din Marea Neagră.
 
„Găsirea unui cumpărător depinde mult de preţ deoarece piaţa energiei regenerabile a fost lovită în mod semnificativ de schimbările schemei-suport şi de preţul certificatelor verzi“, a afirmat Mihai Chişu, broker la Swiss Capital.
Guvernul a descurajat marii investitori din domeniul energiei regenerabile încercând să menţină jos costurile pentru industria grea, astfel încât să protejeze locurile de muncă. Anterior, grupul CEZ a scos la vânzare parcurile eoliene din Dobrogea.
 
Cu o capacitate de 2.600 MW instalaţi în energia eoliană şi 1.200 MW în sectorul fotovoltaic, România şi-a îndeplinit deja ţinta de 24% de energie verde, stabilită pentru 2020.
„Este bine că Petrom se concentrează mai mult pe activităţile sale de bază, iar prin vânzarea unora dintre activele care nu fac parte din nucleul central al activităţii, ei securizează fonduri pentru investiţii mai eficiente în viitor“, mai arată Chişu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările