Scrisoare deschisă adresată primarului Municipiului Ploieşti, Andrei Liviu Volosevici

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andrei Liviu Volosevici, Foto Facebook
Andrei Liviu Volosevici, Foto Facebook

Vă rog să opriţi atitudinea de discriminare practicată de conducerea Teatrului ”Toma Caragiu”  împotriva cântăreţei Rodica-Elena Tudor care şi-a asumat public etnia romă încă din anul 2010.

Vă scriu pentru că, sincer, îmi pun toate speranţele în dumneavoastră să opriţi această discriminare practicată de conducerea Teatrului ”Toma Caragiu” împotriva fiicei mele, Rodica-Elena Tudor, câştigătoare a Festivalului de Muzică Uşoară de la Mamaia în anul 2012, prin nedistribuirea în spectacole-concert noi  sau prin rebotezarea unor spectacole pentru care are deja contract, şi să descurajaţi astfel repetarea unor asemenea practici  discriminatorii împotriva altor tineri sau mai puţin tineri care nu sunt pe placul conducerii teatrului din motive care nu au legătură cu talentul şi nici cu profesionalismul.

O atitudine discriminatorie tot mai accentuată din cauza seriei mele de postări din mediul online ,,Nene Iancule, până când bre, până când?’’ şi a răspunsurilor pe care mi le-aţi transmis anul trecut la solicitările mele.

Am citit şi am recitit cu foarte mare atenţie răspunsurile dumneavoastră la cele două petiţii  pe care vi le-am transmis anul trecut . Din păcate, am constatat că majoritatea răspunsurilor în care faceţi referire la Teatrul ”Toma Caragiu” Ploieşti (TTC), la fiica mea, Rodica-Elena Tudor, solist vocal colaborator al TTC începând cu 15.01.2013, la pensionara Rodica Alexandru care va împlini vârsta de 63 de ani pe 15 iunie a.c. şi la concursul discriminatoriu din  29 mai 2017  în urma căruia pensionara Rodica Alexandru a fost şi este în continuare angajată solist vocal al TTC, cu contract de muncă, par a fi  mai mult puncte de vedere evazive şi neconforme cu realitatea ale conducerii TTC şi mai puţin rezultatul unor cercetări obiective şi amănunţite din partea Primăriei Ploieşti.

În primul rând, este imoral şi nelegal să permiteţi persoanelor pe care eu le contest să vă formuleze, parţial sau integral, răspunsurile la cele două petiţii ale mele din lunile august şi septembrie 2021. În plus, este la fel de imoral să permiteţi discriminarea continuă a unei tinere artiste de etnie romă  şi să nu-i acordaţi dreptul de a se apăra, printr-o analiză corectă şi obiectivă din partea dumneavoastră şi a instituţiei pe care o reprezentaţi.

Înţeleg perfect nevoia de a se disculpa şi de a se apăra a celor numiţi  la conducerea teatrului, chiar dacă aceste numiri s-au realizat prin concursuri contestate în spaţiul public aşa cum puteţi observa accesând acest link.

Probabil modalitatea subiectivă şi părtinitoare a numirii lor în funcţii publice reprezintă un motiv al vinovăţiei care le apasă greu pe umeri şi, în consecinţă, care scade nivelul credibilităţii teatrului şi a instituţiei pe care o reprezentaţi în rândul cetăţenilor Municipiului Ploieşti, în cazul în care toate neregulile, nelegalităţile, vor fi aduse la cunoştinţă opiniei publice.

Sunt convins că nu vă doriţi ca imaginea Primăriei Municipiului Ploieşti să aibă de suferit din cauza superficialităţii şi a subiectivismului acut cu care aţi tratat ultima mea petiţie. Aşa că eu vă propun să o reanalizaţi şi să găsiţi soluţia care să mulţumească toate părţile, aşa cum o poate face un bun şi eficient primar.

Vă asigur că la baza constatării mele stau argumente solide şi pentru că nu-mi doresc să vă răpesc prea mult timp, vă voi da doar două exemple.

Exemplul 1

În răspunsul dumneavoastră din luna noiembrie a anului trecut, la ultima mea petiţie înregistrată la Primăria Ploieşti cu nr. 21663 din data de 29.09.2021 şi sub nr. AP / 1345 / 30.09.2021 la Cabinet Primar, prin intermediul căreia am revenit cu câteva precizări privind informaţiile şi clarificările pe care mi le-aţi transmis anterior, referitoare la fiica mea, printre altele, aţi precizat:

,,În ceea ce priveşte susţinerea dumneavoastră conform căreia fiica dumneavoastră a fost exclusă de către conducerea Teatrului ”Toma Caragiu” Ploieşti din spectacolul „Majestic estival” reiterăm ceea ce am precizat şi în adresele anterioare, şi anume, faptul că spectacolul „Majestic estival” este un spectacol diferit faţă de cel creat în anul precedent, având un alt repertoriu, o altă distribuţie şi un concept diferit’’.

De ce răspunsul de mai sus îl consider ca pe multe altele, mai mult un punct de vedere evaziv şi neconform cu realitatea al conducerii TTC şi mai puţin rezultatul unor cercetări obiective şi amănunţite din partea Primăriei Ploieşti? Pentru că în el NU se face referire la nicio clauză din CONTRACTUL DE PRESTĂRI SERVICII ARTISTICE cu numărul 2591 din 11 august 2020, încheiat pentru spectacolul-concert ”Majestic estival”, între Teatrul ”Toma Caragiu” Ploieşti în calitate de BENEFICIAR şi fiica mea, în calitate de PRESTATOR.

Dacă încă nu ştiaţi, CONTRACTUL DE PRESTĂRI SERVICII ARTISTICE cu numărul 2591 din 11 august 2020, încheiat pentru spectacolul-concert ”Majestic estival”, între Teatrul ”Toma Caragiu” Ploieşti în calitate de BENEFICIAR şi fiica mea, Rodica-Elena Tudor, în calitate de PRESTATOR, printre alte clauze, prevede:

1.1. Prin prezentul contract, PRESTATORUL se angajează să participe în calitate de solist, în cadrul spectacolului-concert ”Majestic estival”.

3.1. Prezentul contract se încheie de la data semnării lui şi este valabil pe toată perioada de reprezentare a spectacolului.

12.1.  Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.

12.2. Prezentul contract cu orice alt act însoţitor reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

Conform contractului mai sus menţionat, perioada de reprezentare a spectacolului-concert ”Majestic estival” nu este limitată  la anul 2020. De fapt, conform contractului mai sus menţionat, perioada de reprezentare a spectacolului-concert ”Majestic-estival” nu este limitată deloc, aşa  cum nu este limitată nici în contractele de prestări servicii artistice încheiate între Teatrul ”Toma Caragiu” Ploieşti şi fiica mea, pentru concertele-spectacol: 

 ” Şlagăre în revenire’’ , Contract de Prestaţie Artistică nr.204/15.01.2013

”Crăciun de Poveste” ,  Contract de prestaţie Artistică nr.6707/15.12.2014

”Suflet Pereche’’ ,  Contract de Prestări Servicii Artistice nr.346/29.01.2020,

”Iubeşte Româneşte’’ ,  Contract de Prestări Servicii Artistice nr.1105/25.03.2021

Mai mult decât atât, în CONTRACTUL DE PRESTĂRI SERVICII ARTISTICE cu numărul 2591 din 11 august 2020 încheiat între Teatrul ”Toma Caragiu’’ Ploieşti în calitate de BENEFICIAR şi fiica mea, Rodica-Elena Tudor în calitate de PRESTATOR, pentru spectacolul-concert ”Majestic estival”, NU există nicio clauză care să dea dreptul conducerii Teatrului Toma Caragiu din Ploieşti să nu o distribuie pe fiica mea în spectacolul-concert ”Majestic estival” dacă vreodată  ”Majestic estival” va beneficia de un alt repertoriu, o altă distribuţie şi/sau va avea un concept diferit faţă de spectacolul-concert  ”Majestic estival” din anul 2020 sau dacă nu va genera încasări/venituri.

Exemplul 2

Tot în răspunsul dumneavoastră la ultima mea petiţie, înregistrată la Primăria Ploieşti cu nr. 21663 din data de 29.09.2021 şi sub nr. AP / 1345 / 30.09.2021, la Cabinet Primar, referitor la solistul vocal Rodica Alexandru, aţi precizat:

,,În ceea ce o priveşte pe doamna la care faceţi referire, aceasta face parte din trupa Secţiei Revistă, ceea ce o califică pentru spectacole gen muzical. Acest gen de spectacole, implică din partea fiecărui angajat / artist să presteze şi să acceseze mai multe paliere şi tipologii: să cânte, să danseze, să interpreteze un text în proză sau în versuri. Ca exemplu concret, doamna la care faceţi trimitere, chiar dacă figurează ca actor în statul de personal, ea cântă, dansează şi, de asemenea, interpretează texte în proză sau versuri (vezi spectacolele „Zaraza”, „My Fair Lady”, „Ziua Recunoştinţei”).

Dacă în statul de personal doamna Rodica Alexandru este actor, profesie pe care o exercită în spectacolele la care faceţi referire  dar şi  în spectacolele concert  ”Şlagăre în revenire ”,  ”Iubeşte româneşte” şi  ”Majestic Estival”, atunci ar fi trebuit să fie angajată şi plătită ca actor şi nicidecum ca solist vocal.

Dacă încă nu ştiaţi: ,,să cânte, să danseze, să interpreteze un text în proză sau în versuri” sunt atribuţiile unui actor şi nicidecum ale unui solist vocal.

În fapt, actriţa Rodica Alexandru, s-a înscris la facultate în 2008 şi a absolvit pedagogie muzicală în 2011, la vârsta de 52 de ani, din dorinţa de a avea un salariu mult  mai mare şi nicidecum din  pasiunea pentru muzică, altfel s-ar fi înscris la facultate mult mai devreme şi nu într-o perioadă în care  se mai putea, prin unele facultăţi din ţară, să promoveze anii universitari şi să obţină licenţa şi studenţi mai puţin ştiutori de carte precum domnia sa. Aici puteţi găsiţi linkul de la absolvirea facultăţii, alături de soliştii vocali de la TTC, NICO, Romeo Zaharia şi George Capanu.

Este public faptul că doamna Rodica Alexandru  a candidat din partea PNL Ploieşti la alegerile locale din 2016 dar şi la cele din 2020, pentru un mandat de consilier local.

La data alegerilor locale din 2016, doamna Rodica Alexandru era pensionară şi actor colaborator al TTC,

Din respect pentru adevăr, pensionara Rodica Alexandru a fost angajată solist vocal cu contract de muncă, în anul 2017, şi nu actor, pentru că a absolvit studii superioare pentru profesia de solist vocal şi nicidecum pentru profesia de actor şi pe cale de consecinţă, pentru a câştiga mai mult la salariu.

În ceea ce priveşte concursul din anul 2017 pentru postul de solist vocal cu un singur candidat, câştigat de pensionara Rodica Alexandru, consider că  a fost  discriminatoriu pentru că a cerut candidaţilor să aibă ,,vârsta aproximativă de peste 40 de ani’’, minim 10 ani vechime în muncă şi minim 10 ani vechime  în specialitate artistică.

Pentru că la data concursului doamna Rodica Alexandru avea împlinită vârsta de 57 de ani de ani, o vârstă  nicidecum  ,,aproximativă de peste 40 de ani’’ aşa cum cerea concursul, câştigarea concursului cu un singur candidat dovedeşte faptul că lanţul slăbiciunilor şi prieteniile sunt mai importante decât respectarea principiului egalităţii de şanse şi promovarea şi susţinerea tinerelor talente.

Dacă încă nu aţi aflat ce condiţii li s-au cerut candidaţilor să îndeplinească pentru a putea participa la concursul din anul 2017 pentru ocuparea unui post vacant de solist vocal, le puteţi afla de aici.

Sunt condiţii mult mai restrictive decât condiţiile impuse candidaţilor pentru funcţia de manager al TTC în anul 2015 de către Primăria Ploieşti,  aşa cum puteţi constata accesând acest link

Ca să vă dovedesc că atât directorul TTC, doamna Mihaela Rus, cât şi şeful Secţiei Revistă, domnul George Frâncu, o discriminează pe fiica mea, vă dau două exemple.

Exemplul 1

În fapt, în decembrie anul trecut, în locul spectacolului-concert ”Crăciun de poveste” pentru care, aşa cum am arătat mai sus,  fiica mea are contract de colaborare,  TTC a pus în scenă spectacolul -concert ”Iarna spune poveşti” fără Rodica Tudor. Motivul pentru care spectacolul-concert ”Crăciun de poveste” a fost rebotezat este lesne de înţeles.

Exemplul 2

Am citit cu atenţie şi bugetul de 15,7 milioane lei (2,4 milioane de euro)  al Teatrului  ,,Toma Caragiu’’ pentru anul 2022, aprobat prin HCL NR.46 din 10 februarie a.c.. 

02-2022  şi am constatat că TTC are planificat un PROGRAM DE ACTIVITATE MINIMAL(vezi paginile.6-11), din care amintesc spectacolul-concert, Viorel Gavrilă (pagina 7, poziţia 7).

Repetiţiile spectacolului- concert, Viorel Gavrilă, între timp intitulat ,, Dă, Doamne Cântec’’ au început la jumătatea lunii martie iar premiera a avut loc pe 31 martie.

Cu toate că spectacolul-concert ,, Dă, Doamne Cântec,  dispune de un buget de 81.000 lei, dintre care 60.000 lei numai pentru colaboratori şi prestări servicii, fiicei mele nu i s-a propus să facă parte din distribuţia acestui spectacol, chiar dacă onorariul ei este unul mai mult decât modest, între 150-200 lei apariţie/spectacol, aşa cum rezultă şi din contractele de colaborare încheiate cu TTC începând cu anul 2013.

Aşa cum am arătat mai sus, bugetul spectacolului-concert ,, Dă, Doamne, Cântec’’ se regăseşte la pagina 7, poziţia 7,  a bugetului aprobat conform HCL nr. 46 din 10.02.2022.

Regizor, scenograf şi coregraf al spectacolului-concert ,, Dă, Doamne, Cântec'' este Răzvan Mazilu, aflat la a doua colaborare cu TTC în ultimile 6 luni iar invitat special, conform afişului, este doar Gabriel Dorobanţu.  Acest spectacol cu un singur invitat special, s-ar fi putut realiza cu economii însemnate dacă se apela la un regizor angajat al TTC şi se renunţa la prestări servicii, pentru că soliştii vocali trecuţi pe afiş: NICO, Daniela Răduică, George Capanu şi Romeo Zaharia, sunt angajaţi ai TTC, cu contract de muncă .

Motivul pentru care fiica mea nu a fost distribuită în spectacolul-concert ,, Dă, Doamne, Cântec’’, nu are nicio legătură cu bugetul spectacolului şi aşa prea mare, şi nici cu  domnul Viorel Gavrilă, după cum mi-a mărturisit, ci  mai degrabă cu răspunsurile pe care le-am primit la adresele mele dar şi cu seria de postări ,, Nene Iancule, până când bre, până când ?’’ după cum a recunoscut, de două ori, domnul George Frâncu.

Domnul George Frîncu este şeful Secţiei Revistă, numit politic pe criterii netransparente în funcţia de şef la Revistă în anul 2013 dar şi în funcţia de manager interimar în anul 2015 pentru 120 de zile,  aşa cum rezultă din Scrisoarea deschisă intitulată ,,JOS LABELE POLITICE MURDARE DE PE INSTITUTIILE CULTURALE”, adresată primarului şi consilierilor ploieşteni, în 11 noiembrie 2015, de către actorul Ionuţ Burlan.

Vă asigur că merită văzută integral şi emisiunea TV ,,Momentul adevărului’’ din 17 noiembrie 2015, disponibilă pe linkul de mai jos, în care actorii Ionuţ Burlan, Marian Despina şi George Frâncu, toţi de la TTC, fac dezvăluiri interesante despre implicarea politicului în numirea managerilor şi  despre ,, afacerile’’ din TTC.  Şi dacă timpul nu vă permite, urmăriţi măcar Segmentul 2 din emisiunea tv ,,Momentul adevărului’’ din 17 noiembrie 2015.

Mai mult decât atât, fostul manager interimar pentru 120 de zile de la demisia doamnei Raluca Zamfirescu, actorul George Frâncu, cu toate că este unul dintre contestatarii condiţiilor cerute iniţial a fi îndeplinite de către viitorii candidaţi, afirmă în aceeaşi emisiune, Segmentul 2, că nu se va înscrie la concurs.

 Însă, domnul George Frâncu ne-a mărturisit mie şi fiicei mele, în vara anului trecut, că a vrut să se înscrie la concursul din 2015 organizat de Primăria Ploieşti pentru ocuparea postului de manager  al TTC dar  ,,cineva cu grade din primărie’’ i-a spus să-şi ia gândul şi, şi l-a luat.

La concursul  pentru postul de manager al TTC, organizat de Primăria Ploieşti în luna decembrie a anului 2015, au participat trei candidaţi: doamna Sanda Vişan, cunoscută realizatoare TV, doamna Mihaela Rus, şeful secţiei teatrului de păpuşi din cadrul TTC  la data concursului, şi domnul Remus-Bogdan Vlăsceanu, cadru universitar la Universitatea din Craiova.

După prima probă care a avut loc pe 21 decembrie, doamna Mihaela Rus a obţinut nota 9,27,  domnul Vlăsceanu Remus 9,20 şi doamna Sanda Vişan 7,60.

Nemulţumită de nota obţinută la prima probă, doamna Sanda Vişan a depus pe 22 decembrie, contestaţia cu nr. 025299. Deşi termenul legal pentru rezolvarea contestaţiei era de 5 zile, proba de susţinere a proiectelor de management a avut loc pe 22 decembrie.

În condiţiile date, cunoscuta realizatoare TV a refuzat să mai participe la cea de a doua probă de concurs.

După cea de a doua probă, din 22 decembrie 2015, doamna Mihaela Rus a obţinut nota 8,63 iar domnul Remus-Bogdan Vlăsceanu a obţinut nota 2,10.

Impresionantul CV al doamnei Sanda Vişan şi alte informaţii despre concurs, le puteţi afla  citind până la sfârşit, ştirea disponibilă aici.

CV-ul domnului Remus-Bogdan Vlăsceanu este disponibil pe linkul de mai jos şi este unul peste care nu  se poate trece uşor cu vederea, cu atât mai mult cu cât nota pe care a obţinut-o  la susţinerea proiectului a fost 2,10! https://unatc.ro/doctorat/comisie/CV_Remus_Vlasceanu.pdf

CV-ul doamnei Mihaela Rus, corespunzător datei concursului, l-am căutat cu ajutorul renumitului GOOGLE dar  nu l-am găsit.

Câştigătorul concursului a fost tocmai cel al cărui nume actorul Ionuţ Burlan îl aflase ,, pe surse” şi-l făcuse public cu câteva săptămâni înainte de concurs.

Primul ,,Anunt concurs de proiecte post manager Teatrul Toma Caragiu’’datează din  21.10. 2015 şi este disponibil pe http://www.teatruploiesti.ro/nou/index.php?page=stire&id=288 .

Al doilea ,,Anunt concurs de proiecte post manager Teatrul Toma Caragiu’’ datează din 18.11. 2015, este disponibil pe http://www.teatruploiesti.ro/nou/index.php?page=stire&id=301 şi a fost mai puţin restrictiv, după ce condiţiile  primului anunţ au fost contestate şi la TV în 17 noiembrie 2015, aşa cum se poate observa vizionând emisiunea TV disponibilă aici.

Paradoxal, protestul curajosului actor Ionuţ Burlan privind condiţiile de participare la concurs, nu a făcut nimic altceva decât să-i permită şi doamnei Mihaela Rus să participe la concurs. De ce ? Pentru că dintre cele 4 condiţii generale ale primului anunţ, doamna Mihaela Rus nu îndeplinea condiţia generală 2.,,studii postuniversitare sau master in domeniul management (conditie solicitata de autoritate)”.

Masterul în ştiinţe economice cu specializarea managementul sectorului public, doamna Mihaela Rus l-a finalizat în anul 2016, aşa cum se poate observa accesând acest link.

Dacă ar  fi fost eliminată şi condiţia generală 4 ,,.vechime in functie de conducere – minim 1 an (conditie solicitata de autoritate)’’, asupra concursului nu cred că ar mai fi existat suspiciuni, teatrul ar fi avut acelaşi manager sau poate altul, şi de ce nu,  poate chiar pe actorul Marian Despina care şi-ar fi dorit să se înscrie la concurs, după cum a mărturisit în emisiunea TV disponibilă pe linkul de mai sus.

După concurs, dintre cei trei actori protestatari la TV, doar domnul Ionuţ Burlan şi-a exprimat părerea  despre rezultatul acestuia, declarând pentru observatorulph.ro : 

"Mi se pare strigător la cer să nu respecţi termenul legal pentru contestaţie şi suspecte notele contracandidatului doamnei Rus"

Ce ar mai fi de spus? Poate doar că la 5 ani distanţă de la primul concurs, cu media 7,50 obţinută la concursul privind analizarea noului proiect de management al managerului Teatrului "Toma Caragiu" Ploiesti( 7,33 la prima probă şi 7,66 la proba a doua), doamna Mihaela Rus, a mai prins un  mandat de manager al TTC. Rezultatul concursului din 23 decembrie 2020 este disponibil aici.

Revenind la pensionara Rodica Alexandru care pe 15iunie va împlini frumoasa vârstă de 63 de ani, pentru cât timp dedică profesiei sale, pentru cât de rar apare în faţa publicului şi pentru ceea ce prestează cu adevărat,  ar fi meritat statutul de actor colaborator şi nicidecum de solist vocal angajat cu contract de muncă.

Într-un Ploieşti care se vrea administrat legal dar şi moral, mai pe româneşte,  fără ,,pile’’ şi ,, relaţii’’, posturile scoase la concurs trebuie să nu mai fie îngrădite de condiţii precum: vârstă, vechime într-o funcţie de conducere, vechime în muncă şi/sau în specialitatea artistică şi, oricare dintre pensionarii de la TTC care doreşte să-şi continue activitatea, să aibă statut de colaborator şi nicidecum de angajat cu contract de muncă.

Vă învederez că îmi rezerv dreptul să fac publică, pe toate canalele de televiziune, această discriminare de care  fiica mea are parte din ce în ce mai mult din partea conducerii TTC, o discriminare încurajată de răspunsurile evazive şi mai puţin obiective din partea Primăriei Ploieşti la solicitările mele şi probabil şi de comportamentul discriminatoriu pe care dumneavoastră îl manifestaţi în actualul mandat faţă de romi şi în special faţă de cartierele Cătun şi  Mimiu, cu străzile neasfaltate şi adevărate tranşee, fără niciun loc de joacă amenajat, cu condiţii neatractive pentru  frecventarea Şcolii Structură nr.  19 de către cei aproape 200 de elevi şi preşcolari de etnie romă înscrişi la fiecare început de an şcolar, cel  puţin în ultimii 5 ani, cu un teren de sport mai rău decât un maidan, stări de fapt despre care v-am adus la cunoştiinţă personal, verbal dar şi în scris, şi să sesizez Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării şi  Comisia pentru Drepturile Omului din cadrul Parlamentului European, urmând să vă asumaţi responsabilitatea politică şi morală, vizavi de ceea ce va urma.

Şi pentru că nu-mi mai doresc  răspunsuri care să fie  mai mult puncte de vedere ale conducerii TTC, evazive şi neconforme cu realitatea, şi mai puţin rezultatul unor cercetări obiective şi amănunţite din partea Primăriei Ploieşti condusă de un  primar de profesie avocat şi de un manager public de profesie jurist, mă opresc aici.

Gheorghe Tudor

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite