Scrisoare către prim-ministru

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pasajul subteran Piaţa Presei Libere-Plan
Pasajul subteran Piaţa Presei Libere-Plan

Proiectul Pasajului subteran rutier Piaţa Presei Libere este la fel de prost ca „autostrada suspendată” sau ca Pasajul subteran pietonal de la Piaţa Romană. Însă, actualilor edili nu prea le pasă de asta. În general, nu le pasă de locuitorii acestui oraş.

La o căutare simplă pe "Google", am dat peste

. Era în urma cu 4 ani, iar situatia era aceeaşi: înainte de campania prezidenţială, aceleaşi proiecte, acelaşi primar, aceleaşi probleme.

Primarul Sorin Oprescu "tuna şi fulgera" împotriva Uniunii Europene. Oficialii europeni refuzaseră finanţarea proiectelor distructive pentru Bucureşti.

Acum, în 2013, înainte de campania electorală, acelaşi primar propune aceleaşi proiecte. Şi, chiar dacă a schimbat finanţarea, problemele au rămas. Nu trebuie să fii specialist în mobilitate urbană ca să-ţi dai seama de asta. Este suficient să te plimbi prin Bucureşti.

DA ! Este o prostie să uşurezi intrarea traficului motorizat periurban în centrul unui oraş sufocat de maşini. Şi, culmea ! Să mai iroseşti şi bani într-un proiect atât de nociv !

DA ! Oficialii europeni refuză să dea bani pentru astfel de proiecte. Însă refuză sa dea bani şi atunci când una spui şi alta faci.

Iată de ce am considerat că este necesar să-i scriu domnului Victor Ponta, liderul partidului care l-a susţinut pe domnul Sorin Oprescu pentru a ajunge la Primăria Municipiului Bucureşti.

(...) Uniunea Europeană nu finanţează proiectele care nu respectă principiile dezvoltării durabile a oraşelor. Mai mult, aceeaşi instituţie nu tolerează risipa de bani. Tocmai de aceea, Acordul de Parteneriat 2014-2020 trebuie să prevadă strategii care să respecte aceste condiţii.

Odată adoptate aceste Strategii, ele trebuie respectate, indiferent de unde vine finanţarea.

Din nefericire, proiectele promovate de Primăria Municipiului Bucureşti pun în pericol accesarea fondurilor europene tocmai când România depune eforturi de a încheia Acordul de Parteneriat 2014-2020.

Chiar în această perioadă, se află în dezbatere publică un proiect care vizează facilitarea accesului traficului motorizat periurban spre centrul Capitalei.

Acest demers, într-un oraş cu problemele de trafic pe care le are Bucureştiul, duce la reducerea mobilităţii urbane şi la creşterea cheltuielilor cetăţenilor şi administraţiei alocate transportului, creşterea poluării, creşterea cheltuielilor pentru sănătate, scăderea siguranţei rutiere, creşterea pierderilor provocate de accidente etc.

Adoptarea acestui proiect chiar în perioada în care draftul Acordului de Parteneriat 2014-2020 vorbeşte despre implementarea Planurilor de dezvoltare durabilă a transportului, pune sub semnul întrebării seriozitatea României în relaţia cu partenerii europeni. Şi, conform condiţiilor impuse pentru obţinerea finanţării, aprobarea de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti a proiectului "Pasaj rutier subteran Piaţa Presei Libere" pune în pericol obţinerea finanţărilor europene în domeniul transporturilor.

Aceste finanţări, pentru a respecta dezvoltarea durabilă a oraşelor, trebuie să descurajeze accesul traficul motorizat individual periurban în centrul oraşelor, încurajându-se folosirea transportului public. Or finanţarea cu bani europeni pentru astfel de proiecte ar însemna o risipă de bani, atâta timp cât banii contribuabililor români sunt folosiţi pentru proiecte care anulează efectele proiectelor de dezvoltare durabilă a Bucureştiului.

În aceste condiţii, vă solicităm să luaţi măsurile pe care le consideraţi de cuviinţă pentru a informa membrii CGMB despre greşeala care ar putea pune în pericol obţinerea finanţărilor europene.

De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că este necesar ca proiectele similare care deja au fost aprobate şi care nu respectă principiile dezvoltării durabile a Bucureştiului, trebuie rediscutate şi oprite. Facem referire la proiectul drumului expres (penetraţia Splaiul Independenţei - Ciurel - Autostrada Bucureşti - Piteşti) şi a pasajului pietonal subteran de la Piaţa Română.

În speranţa că veţi lua măsurile necesare pentru oprirea acestor proiecte dăunătoare pentru Bucureşti şi pentru România, vă mulţumim că veţi contribui la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor prin dezvoltarea durabilă a oraşelor din România.

Având în vedere nevoia României în ceea ce priveşte accesarea fondurilor europene, suntem convinşi că veţi înţelege demersul nostru în logica facilitării obţinerii acestor fonduri.

Marian Ivan - membru fondator al OPTAR

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în

.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe

.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca

. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe

.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite