Platforma Liverail, cofondată de doi români, a fost achiziţionată de Facebook
0Liverail, cu sediul în San Francisco, este o platformă de potrivire şi servire a reclamelor video în timp real înfiinţată acum 7 ani de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne. Facebook a achiziţionat-o azi cu o sumă cuprinsă între 400-500 milioane dolari.
Platforma Liverail este una din cele mai mari din lume când e vorba de marketplace pentru publisheri şi advertiseri, servind peste 7 miliarde de reclame video pe lună pentru clienţi din toată lumea.
În clasamentul Comscore din 2013 Liverail este pe locul 2 în Top 10 reţele de video advertising cu cele mai mult văzute reclame servite (pe primul loc fiind Google). Următoarele sunt BrightRoll, ADAP.TV, Specific Media, Tubemogul, Hulu, Tremor Video, AOL şi Videology.
Printre clienţii startup-ului se numără Major League Baseball (MLB.com), ABC Family, A&E Networks, Gannett, Dailymotion.
Firma a ajuns să aibă 170 de angajaţi iar sediul central este în San Francisco, locul zero (alături de Silicon Valley) pentru startup-urile din tehnologie/Internet.
Azi Facebook a anunţat achiziţionarea Liverail (şi Liverail în acelaşi timp) şi, potrivit Techcrunch, suma de achiziţie posibil să fie între 400-500 milioane de dolari. Având în vedere achiziţiile trecute ale Facebook cât şi veniturile Liverail (100 milioane dolari anul trecut cu o creştere de 300% pe an) suma de achiziţie pare a fi plauzibilă.
Facebook a spus că va menţine platforma şi va investi în ea, dar în acelaşi timp va folosi datele culese pentru a-şi îmbunătăţi serviciul propriu de servire a reclamei.
Liverail a avut până acum o serie de finanţări, începând cu 500.000 dolari, continuând cu Seriile A,B,C (fiecare cu câte aproximativ 4 milioane de dolari), aproape toate venind de la firma de investiţii Pond Ventures din San Jose, California.
Punctul forte al tehnologiei Liverail este faptul că lucrează în timp real.
Financiar, compania nu avea probleme şi considera un IPO (o ieşire pe bursă) înainte de a fi achiziţionată de Facebook.
În martie anul acesta Facebook a lansat serviciul de reclame video (acele video de 15 secunde care apar în news feed ca Sponsored şi rulează automat) iar Liverail poate ajuta Facebook în potrivirea reclamelor video cu userii deţinuţi de reţeaua socială în aşa fel încât să îmbunătăţească targetingul lor (reclamelor).
Liverail le va da un avantaj celor de la Facebook în lupta cu alte reţele de reclame video şi mai ales prin prisma faptului că bugetele de advertising îşi schimbă mai mult direcţia înspre online iar reclamele video care se servesc acum la TV sunt reimaginate pentru a fi servite online.
Felicitări cofondatorilor români cât şi echipei, în general!
Liverail, alături de Summify, Ubervu, Doctrackr (alte companii cu fondatori români achiziţionate de companii mai mari din vest), demonstrează potenţialul care există în ţara noastră în acest domeniu al tehnologiei şi Internetului.
Guvernul român ar trebui să acorde mai multă atenţie şi mediului de startups din România, nu doar să acorde ajutoare financiare companiilor mari care fac afaceri în România!