Cum îţi creşti vânzările utilizând Google Adwords

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google Adwords reprezintă un sistem prin care te poţi promova prin reclame text în paginile cu rezultatele de căutare ale Google, precum şi pe site-urile din reţeaua de Display Google, prin reclame text, imagine, rich media, video. 

O campanie de promovare pe Google permite targetarea persoanelor care sunt direct interesate de produsele/serviciile oferite şi care utilizează mediul online pentru informare şi alegere în decizia de cumpărare.  Poţi astfel să ajungi la potenţiali clienţi pe care nu i-ai fi putut aborda altfel. 

Ca utilizator de Internet, primul impuls atunci când te interesează un produs/serviciu/topic/ companie anume este să accesezi  Google şi să căuţi mai multe informaţii. Google îţi oferă sugestii de cuvinte şi expresii care să te ajute în căutare, astfel încât să găseşti exact ceea ce te interesează. Pe lângă rezultatele organice livrate în baza căutării, sunt şi zonele de anunţuri plătite, care apar deasupra rezultatelor de căutare, în partea dreaptă şi mai nou, dedesubt.

Google AdWords

Aceste linkuri sponsorizate şi anunţuri text sunt livrate prin sistemul de reclame Google Adwords, care le afişează celor care caută în mod activ dupa produsele/serviciile pe care şi compania ta le oferă.  Anunţurile tale sunt afişate numai atunci când se efectuează o căutare după cuvinte şi expresii cheie care au legatură cu business-ul tău. Ajungi la potenţialii clienţi care se află într-una dintre etapele procesului decizional de cumpărare. Printr-o campanie Adwords realizată corect şi optimizată permanent, o bună parte dintre aceşti potenţiali clienţi îţi vor deveni clienţi. 

Utilizând Adwords plateşti doar atunci când o persoană interesată dă click pe anunţul tău (CPC – Cost per Click) sau pe mia de afişări (CPM – Cost per Mia de Afişări). Foarte important este faptul că beneficiezi de un control absolut asupra bugetului, perioadei de rulare a campaniei, oricând poţi opri sau activa o campanie, poţi genera o serie de rapoarte despre indicatorii care te interesează (afişări, clickuri, rata de click, conversii, rata de conversie etc.). 

Principalele categorii de obiective care pot fi îndeplinite cu ajutorul promovării prin Google Adwords sunt:

 - Generare conversii  (comenzi, vânzări)

 - Generare leads (creştere trafic, abonări, descărcări ale unui document, înscrieri la cursuri, clienţi noi etc.)

 - Brand awareness (creşterea recunoaşterii companiei şi a produselor/serviciilor, la nivel naţional şi internaţional)

Pentru îndeplinirea obiectivelor menţionate se utilizează promovarea prin Google Adwords atât pe search cât şi pe site-urile din reţeaua de Display a Google. În cazul promovării în reţeaua de Display, anunţurile pot fi text, imagine, flash, video şi orice alt format permis de sistem.  Scopul utilizării promovării prin intermediul site-urilor din Google Display Network este ajungerea la potenţialii clienţi care nu caută direct după serviciile, produsele pe care le oferi, ci interacţionează cu site-uri care au un conţinut specific, înrudit cu domeniul tău de activitate. 

Google Display Network conţine o reţea de site-uri precum YouTube, Gmail şi alte proprietăţi Google, precum şi milioane de site-uri partenere dintr-o mare varietate de domenii şi interese. Reclamele text, video, imagine, rich media pot fi amplasate fie automat pe site-urile din Google Display Network, pe baza unor cuvinte cheie şi domenii alese, fie pe site-uri alese în mod expres pentru campania de promovare.

Promovarea prin Google Adwords implică o targetare foarte bună a publicului şi vizează segmente clare de audienţă, astfel încât o campanie bine realizată din punct de vedere al research-ului, setărilor, optimizarii iniţiale şi periodice, alegerii corespunzătoare a landing pages – aduce negreşit mai mult trafic pe site, mai multe comenzi, vânzări, creşterea portofoliului de clienţi şi implicit a veniturilor. 

Acest sistem de promovare este cea mai bună variantă atât pentru un business la început de drum, pentru creşterea vânzărilor şi costruirea unei imagini pe online, cât şi pentru un brand cunoscut, pentru creşterea şi îmbunătăţirea reputaţiei online, pentru promovarea unor evenimente, promoţii, oferte speciale etc.

Opinii

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite