Centenarul la promoţie
0Hotărât lucru, se duce anul şi Centenarul nu i-a unit pe români. Păcat, mare păcat! Dar să privim partea „plină a paharului“: Centenarul ca instrument de marketing. Da, aici afacerea a reuşit!
Ai leafă de director de marketing şi n-ai făcut o campanie în care să pomeneşti de Centenar? Nu-ţi meriţi leafa! Eşti şef în retail şi n-ai băgat o promoţie cu Centenarul în care magazinul tău să-şi exprime dragostea faţă de români? Nu meriţi să mai lucrezi de mâine în retail! Bagă la cap, în acest ceas aniversar: este anul marketingului în România pentru că este Centenarul! Iar Centenarul, aşa cum a fost sărbătorit până acum de autorităţi, ca o Cântare (ceauşistă) a României, trebuie stors ca un burete în marketing, în vânzări, în promoţii şi în taloanele răzuibile.
Poftim, o reţea de farmacii face o promoţie care oferă clienţilor fideli sejururi la Alba Iulia, la sărbătoarea Centenarului, fireşte, dacă vor cumpăra pe cardul de fidelitate produse din respectivele farmacii! Uită-te şi la concurenţă: un alt lanţ de farmacii anunţă o promoţie în care oferă 100 de televizoare la 100 de ani de România, pentru 100 de familii fericite! Din concurenţa între cele două promoţii se înţelege că românii care nu vor câştiga sejurul la promoţia de Centenar se vor consola uitându-se la Centenar la televizoarele câştigate la cealaltă promoţie. Să mai pomenim (fără să le dăm numele) şi de supermarketurile şi magazinele tip discount care s-au lipit cu reclame şi oferte de Centenar?
Se stoarce Centenarul în promoţii şi reclame din dragoste pentru consumatorii români.
Toată suflarea marketingului, fie că este de la multinaţionalele care s-au trezit acum că „simt şi mănâncă româneşte“, fie de la producătorii de medicamente care-i îndoapă pe românii cu suplimente alimentare sau de la furnizorii de energie electrică, toată suflarea marketerilor este călare pe Centenar. Se stoarce Centenarul în promoţii şi campanii din dragoste pentru consumatorii români, desigur!, dar şi din dragostea pentru maximizarea vânzărilor, ceea ce nu-i un fapt rău pentru capitalismul din România. (Cine-i fraierul care să facă o promoţie pe degeaba, fără profit?) România a câştigat 100 de ani, dar mai trebuie să câştige şi vânzătorii ceva pentru că românii au bani de cheltuială, Dragnea şi PSD-ul le-a dat!
Centenarul i-a unit pe oamenii de marketing şi de publicitate. S-au luat unii după alţii, ca oile, şi au ieşit la „păscut“ pe imaşul Centenarului, în campanii şi promoţii care seamănă între ele. Cu greu le deosebeşti. Pentru că sunt croite cu mesaje artificiale, în limba de plastic a corporatiştilor (opusul limbii de lemn a comuniştilor), fără emoţie autentică, făcute după reţetele care vând detergenţi şi pastă de dinţi.
Centenarul i-a unit şi pe consumatorii românii, care n-au ratat ofertele. Nu e momentul să-l băgăm în seamă pe Mugur Isărescu şi pe alţii ca el, care ne tot irită cu discursuri despre inflaţie şi dezechilibre bugetare. Ăştia chiar vor să strice Centenarul care i-a unit pe români sub aceleaşi promoţii şi tombole sub capac. Să ne bucurăm, aşadar, de „surprizele“ ce vor veni în ultimele două luni ale anului, cu promoţii şi cadouri de Centenar, de Crăciun, de Revelion, să tot consumi, consumatorule român!