A ştiut Iohannis de „Afacerea BMW”? Rolul lui Pahonţu, şeful SPP

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scandalul uriaş generat de „licitaţia cu dedicaţie” prin care Poliţia Română a cumpărat 600 de BMW-uri de la firma condusă de Michael Schmidt, prietenul şi sponsorul preşedintelui României, a scos la lumină şi a adus în centrul atenţiei publice imensa caracatiţă şi reţea de interese care a acaparat şi sufocat statul român.

FOTO Inquam
FOTO Inquam

Deşi la bilanţul primelor 100 de zile de mandat, Klaus Iohannis afirma într-o postare pe pagina personală de Facebook că „Viitorul României şi prosperitatea cetăţenilor ei depind, în mare măsură, de reconstrucţia clasei politice, de încrederea în justiţie şi consensul în privinţa luptei anticorupţie”, apariţia „Afacerii BMW” e dovada clară a faptului că planurile preşedintelui Iohannis au EŞUAT.

Klaus Iohannis, în calitate de preşedinte al României, fie nu a ştiut, fie nu a vrut, fie nu a putut să îşi îndeplinească promisiunile pe care le-a făcut românilor. Hidra corupţiei s-a dovedit a fi extrem de greu de ucis. Capetele retezate în primii ani ai mandatului lui Iohannis, au fost rapid înlocuite cu altele noi. Provenite chiar din rândul oamenilor aduşi la putere de actualul preşedinte.

În funcţie de modul în care Palatul Cotroceni va gestiona acest scandal, Iohannis îşi poate încheia mandatul proiectând imaginea preşedintelui „Imaculat”, şi poate asipra în continuare la funcţia de Secretar General al NATO, sau îşi poate termina aventura prezidenţială târât direct în mlaştina adâncă a corupţiei.

Că Iohannis are o preferinţă patologică pentru lux nu mai este un secret pentru nimeni. Conform dezvăluirilor apărute în mass-media, primarul Klaus Iohannis a fost ani de zile imaginea dealer-ului Automobile Bavaria în Sibiu, beneficiind în mod gratuit de cele mai scumpe şi exclusiviste modele de BMW.

De asemenea, tot conform dezvăluirilor apărute în presă, societatea MHS Truck&Bus SRL Bucureşti,  care îi aparţine omului de afaceri Michael Schmidt, a donat Partidului Naţional Liberal, în perioada 2014 – 2021, cea mai mare sumă la capitolul persoane juridice care au contribuit cu bani pentru finanţarea liberalilor.

În acest context, întrebarea legitimă care a apărut pe buzele tuturor românilor este dacă preşedintele României, Klaus Iohannis, a ştiut sau nu de „Afacerea BMW”? Iar răspunsul la această întrebare poate fi găsit înţelegând cum se desfăşoară jocurile de putere de la Palatul Cotroceni.

Varianta 1 – Klaus Iohannis a ştiut de „Afacerea BMW”

Din capul locului trebuie spus că un preşedinte nu va cere niciodată în mod direct decât, cel mult, cafeaua de dimineaţă. În rest, un preşedinte sugerează, face aluzii, exprimă anumite dorinţe, dar niciodată nu va cere în mod explicit lucruri care îl pot vulnerabilza pe el sau siguranţa naţională a statului.

Aşadar, este puţin probabil ca preşedintele Iohannis să îi fi cerut în mod direct ministrului de Interne, Lucian Bode, să aranjeze licitaţia pentru achiziţia celor 600 de automobile astfel încât câştigătorul să fie chiar prietenul său, Michael Schmidt.

Pentru tot felul de situaţii „delicate”, hachiţe şi alte mofturi (preşedinţii sunt şi ei oameni), instituţia preşedintelui României are la dispoziţia sa o persoană, un fel de „menajeră” care să „rezolve” problemele şi să îşi asume în locul său toate riscurile. De peste 17 ani, „menajera” Palatului Cotroceni este nimeni altul decât generalul Lucian Pahonţu, şeful SPP.

Dacă în vremurile trecute, şeful Poliţiei Române îi raporta, la orice oră din zi şi din noapte, generalului Pahonţu tot ce mişca în oraşul, ţara şi, în general, pe planeta Pământ, nu este greu de înţeles ce raporturi de subordonare sunt acum între şefii Poliţiei şi şeful SPP, mai ales de când generalul Pahonţu s-a autoproclamat „împăratul” Sistemului.

Varianta 2 – Klaus Iohannis nu a ştiut de „Afacerea BMW”.

Nu de puţine ori consilierii prezidenţiali, şefii din servicii sau liderii politici apropiaţi de preşedinte îşi construiesc adevărate centre de putere utilizând sau acţionând în numele preşedintelui fără ca acesta să ştie sau să aibă habar de ce se petrece în spatele său.

În cazul „Afacerii BMW” atât generalul Lucian Pahonţu, cât şi ministrul Lucian Bode sunt extrem de interesaţi să-i facă pe plac şefului statului şi să obţină de la acesta diverse favoruri. Astfel, nu este exclus ca întreaga „afacere” să fi fost pusă la cale de cei doi, fără ca Iohannis să ştie absolut nimic.

De pildă, foarte puţini oameni ştiu că, imediat după terminarea mandatului lui Traian Băsescu şi anunţarea lui Klaus Iohannis drept viitorul preşedinte al României, domnul Pahonţu a primit mandat de interceptare din partea procurorilor.

Cum până la finalul mandatului lui Klaus Iohannis mai este destul de puţin timp, de data aceasta generalul Pahonţu, prevăzător, încearcă să îşi asigure protecţia şi o pensie cât mai liniştită, poate chiar un loc călduţ de ambasador sau consul, mai ales că acum este bătrân şi blonav.

Lucian Bode, la rândul său, aspiră să devină preşedintele PNL. Cum talentul, carisma şi abilităţile politice ale domnului Bode sunt egale cu zero, singura modalitate prin care acesta îşi poate vedea împlinit visul de a ajunge pe scaunul Brătienilor este să „cumpere” acestă funcţie.

Iar un favor atât de mare, făcut chiar celui mai apropiat prieten al preşedintelui României, ar trebui să îi aducă multe bile albe domnului Bode. Mai ales că bătălia pentru funcţia de preşedinte al PNL este una destul de aprigă.

*

Indiferent care dintre cele două variante este cea corectă, Klaus Iohannis ar trebui să acţioneze ferm înainte ca întreaga „Afacere BMW” să îi explodeze în braţe şi să îi dinamiteze întregul mandat de preşedinte, dar şi şansele de a ajunge într-o funcţie la nivel european.

În cazul în care Iohannis nu va decide să sacrifice un pion, pe care să-l arunce opiniei publice, indiferent că este vorba de Pahonţu sau Bode, aceasta ar trebui să ştie că undeva, departe, o procuroare abia aşteaptă să acţioneze. Momentan, doar urmăreşte cu atenţie şi îngrijoare ce se petrece în ţară.  

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite