FOTO Sunt printre noi: dovezi ale vieţii extraterestre, descoperite pe Pământ

Imaginea fosilelor din meteorit, văzute la microscop electronic FOTO huffingtonpost.com

În interiorul unui meteorit descoperit în Sri Lanka în luna decembrie, oamenii de ştiinţă au descoperit fosile minuscule. Dacă cercetările lor se vor confirma, acestea sunt primele dovezi ale unof forme de viaţă extraterestre descoperite.

Meteoritul căzut pe 29 decembrie lângă Sri Lanka, în satul Polonnaruwa, a fost studiat cu un microscop electronic. Coordonatorul cercetării, Chandra Wickramasinghe, a anunţat că au fost descoperite dovezi nu suntem singuri în Univers, în lucrarea detaliată care prezintă rezultatele studiului, publicată în „Journal of Cosmology”.

Cercetătorii de la Buckingham Centre for Astrobiology din cadrul Universităţii din Buckingham au descoperit „o microstructură cu o morfologie caracteristică unei largi categorii de diatomee terestre”, citează huffingtonpost.com din lucrarea „Fosile diatomee într-un nou meteorit carbonic”.

Prezenţa unor structuri de acest fel în orice material extraterestru poate fi internpretată ca probă categorică de natură biologică biologică, concluzionează studiul. Cu alte cuvinte, dovada existenţei vieţii în afara planetei Pământ.

Teoria vieţii în Univers

Conform teoriei elaborate de Chandra Wickramasinghe împreună cu astronomul englez Sir Fred Hoyle, cunoscută cu denumirea „panspermia”, viaţa există în întregul Univers şi este transportată de meteoriţi, planetoizi şi de asteroizi de pe o planetă pe alta.

Panspermia afirmă ca seminţe de viaţă există peste tot în Univers şi că viaţa pe Pământ (sau în altă parte) a început atunci când aceste seminţe au ajuns aici, posibil aduse de un mic corp ceresc.

În acest sens, se fac cercetări dacă şi viaţa de pe Pământ se poate răspândi astfel mai departe în Univers.

Confirmarea teoriei

asteroid sri lanka

Identificarea diatomeelor fosilizate în meteoritul aterizat lângă Sri Lanka este stabilită ireproşabil, scrie cercetătorul în lucrarea de prezentare a descoperirii.

„Din moment ce me meteoritul este considerat un fragment dintr-o cometă, ideea vieţii microbiene transportate în interiorul acestora şi teoria panspermiei cometare este astfel demonstrată”, a explicat Chandra Wickramasinghe.

Viaţă extraterestră din meteorit, pusă la îndoială

Cercetarea şi concluziile oamenilor de ştiinţă nu sunt lipsite de critici, similar tuturor ipotezelor revoluţionare.

Astronomii pun sub semnul întrebării validitatea descoperirilor. „Wickramasinghe este un susţinător fervent al teoriei. Într-adevăr fervent. Într-o asemenea măsură, încât atribuie orice vieţii în spaţiu. A pretins că celulele vii din stratosferă vin din spaţiu (nu există nicio dovadă în acest sens şi este mult mai probabil că originea lor este terestră)”, scria astronomul Phil Plait, citat de revista „Slate”, care îl consideră pe cercetător părtinitor din cauza pasiunii în domeniu.

Cercetătorul şi-a argumentat, ulterior, teoria. „Am considerat posibilitatea ca microbiologia să aibă un caracter universal, şi nicio observaţie astronomică sau descoperire în biologie nu a furnizat vreo dovadă contrarie”, a scris Chandra Wickramasinghe, într-un mesaj de răspuns la criticile aduse de astronom.

Mai mult, într-o lucrare anterioară, Wickramasinghe amintea dovezile acumulate în decursul a 50 de ani, care vin în sprijinul teoriei lui. „Am ajuns acum la momentul în careeste necesară atenţia biologilor la o posibilă schimbare a paradigmei referitoare la originea vienţii, cu implicaţii profunde în multe discipline de studiu”, scria cercetătorul în studiul publicat în 2012.

asteroid sri lanka