Cum arată primul pod pietonal din lume construit cu beton printat 3D FOTO
0Grupul Holcim a dezvăluit, în cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneţia, primul pod pietonal din lume construit cu beton printat 3D. Podul Striatus este realizat cu sprijinul Block Research Group, al casei de arhitectură Zaha Hadid şi al Incremental3D.
Realizarea acestui proiect stabileşte o premieră în sectorul construcţiilor prin noua modalitate de utilizare a betonului: una digitală, prietenoasă cu mediul şi cu un design circular inovator.
Podul pietonal se auto-susţine, graţie design-ului inedit, ce incorporează metode şi calcule specifice tehnologiei 3D. Structural vorbind, elementele sunt solicitate doar la compresiune, fără să fie necesară utilizarea armăturii din metal. Se foloseşte, astfel, o cantitate minimă de material, în condiţii de rezistenţă optimă.
Podul Striatus deschide drumul către construcţiile viitorului
“Striatus a fost proiectat de unii dintre cei mai inovatori şi creativi arhitecţi şi ingineri din lume. Acest pod este o dovadă a posibilităţilor infinite pe care le oferă betonul printat 3D, permiţând structuri de construcţii mai durabile, mai rapide şi mai eficiente, fără compromisuri în ceea ce priveşte estetica şi funcţionalitatea. Designul său digital şi circular utilizează betonul la cel mai înalt nivel de optimizare, cu minimum de material şi blocuri de beton, care pot fi reasamblate şi reciclate în mod repetat”, a declarat Jan Jenisch, CEO al grupului Holcim.
Structura complexă a podului Striatus a fost realizată cu cerneală personalizată din gama Holcim Tector Print. Grupul Holcim deschide, astfel, drumul către construcţiile viitorului, folosind cele mai avansate tehnologii. Următoarele generaţii de cerneală vor putea include soluţii ECO, precum cimentul verde ECOPlanet, gama de betoane verzi ECOPact sau deşeuri reciclate, rezultate din construcţii şi demolări.
“Numele Striatus reflectă logica structurală a podului şi procesul de fabricaţie. În structurile arcuite şi boltite, materialul este aşezat astfel încât forţele care apar în elementele de structură să fie doar de compresiune pură. Însăşi geometria contribuie la rezistenţă, fiind folosită doar o fracţiune din materialele utilizate în grinzile de beton convenţionale. Acest proiect deschide noi oportunităţi de a construi cu mai puţin efort şi într-un mod mai ecologic”, precizează Philippe Block, co-director Block Research Group.
Proiectul Striatus face parte din expoziţia “Time Space Existence”, găzduită de Centrul Cultural European (ECC), în cadrul Bienalei de Arhitectură de la Veneţia (Italia).
Nu este prima dată când Holcim îşi îndreaptă atenţia asupra unei noi modalităţi de a construi. Compania lucrează la o gamă de aplicaţii de printare 3D a betonului prin care să dezvolte atât infrastructura de transport, cât şi mediul construit. De exemplu, în Malawi, Holcim a lansat prima şcoală din lume tipărită cu beton 3D. Doar 18 ore au fost necesare pentru construirea zidurilor şcolii, pentru care au fost folosite cu 70% mai puţine materiale decât cele necesare prin tehnicile tradiţionale de construcţie. Totodată, Holcim, GE Renewable Energy şi COBOD lucrează la o turbină eoliană de mari dimensiuni, din beton printat 3D. Datorită înălţimii semnificativ mai mari, turbina ar putea capta cu 33% mai multă energie.
Podul printat 3D este deschis publicului şi poate fi văzut până în noiembrie a.c., în Grădinile Marinaressa din Veneţia, Italia.