Facebook a vrut să cumpere o companie cu trei miliarde de dolari. Decizia înţeleaptă a companiei e că a refuzat

Facebook a vrut să cumpere o companie cu trei miliarde de dolari. Decizia înţeleaptă a companiei e că a refuzat

Snapchat, o aplicaţie de la care se aşteaptă mult. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Una dintre veştile mari ale acestei săptămâni a implicat un refuz. Refuzul fondatorului Snapchat de a-şi vinde produsul către Facebook contra unei sume de trei miliarde de dolari. Asta înseamnă că cea mai mare reţea socială era dispusă să investească în Snapchat de trei ori mai mult decât în Instagram.

Ştiri pe aceeaşi temă

Snapchat este o companie cu 20 de angajaţi, în vârstă de doi ani şi care valorează miliarde, deşi nu produce nimic. Valorează pentru că majoritatea tinerilor, adolescenţilor, sunt interesaţi să fie anonimi pe Internet sau cel puţin să folosească o aplicaţie sau o reţea unde nu au cont şi părinţii sau rudele mai mari. The Wall Street Journal informa cu privire la propunerea Facebook înaintată către Snapchat.

Ce îţi permite Snapchat să faci este să trimiţi cuiva o poză sau un mesaj, iar după 10 secunde de când le-a văzut să se şteargă automat acestea. Şi aplicaţia a ajuns la succesul din prezent pe filosofia lui Even Spiegel, fondatorul, care susţine că în online  aplicaţia sa a schimbat percepţia asupra a ceea ce înseamnă să ştergi conţinut.

„În online, când ştergi ceva e de regulă de rău sau pentru că te simţi stânjenit. (...) Noi le propunem oamenilor să îşi aducă aminte lucruri, dar să nu încerce să le salveze“, a spus Spiegel, citat de The Telegraph. Astfel, aplicaţia lui le dă oamenilor ocazia să se manifeste fără să se gândească la posibilele dovezi care rămân. El a declarat că nu e împotriva lucrurilor permanente, dar punctul de start trebuie să fie că totul e efemer.

„Social media este despre a te împrieteni cu oameni ca să te invite la vreo petrecere sau să primeşti o slujbă. Dacă aşa stau lucrurile, atunci Snapchat e locul de joacă“, a mai spus Spiegel. „[În online] tot ce faci ajunge să fie în legătură cu altceva de dinaine. Hai să ştergem totul, să păstrăm lucrurile importante şi să organizăm acel 1% care merită păstrat“, a argumentat acesta.

Trei miliarde de dolari şi câteva motive să „nu“

Prin Snapchat circulă zilnic circa 350 de milioane de poze, conform Wired, la fel de multe câte trec şi prin Facebook, numai că cea din urmă e cea mai mare reţea socială din lume cu peste 1,2 miliarde de oameni. Cu cele mai optimiste presupuneri, Snapchat are câteva sute de milioane de utilizatori. În Instagram Facebook a investit tocmai pentru că îşi asigură un public suplimentar, unul care are alte obiceiuri. Asta s-ar întâmpla şi cu Snapchat, primeşte altă nişă din piaţa reţelelor sociale. Asta pe fondul fiecărei veşti care anunţă că tinerii nu apreciază prea mult Facebook, ci mai degrabă aceste programe de chat.

Facebook poate presupune că Snapchat va avea o creştere explozivă, este popular printre adolescenţi, dar popularitatea s-a clădit tocmai pe distanţarea aplicaţiei de Facebook. În momentul în care cea mai mare reţea socială din lume ar investi 3 miliarde într-un produs, mai devreme sau mai târziu ar încerca să-l facă al său, să-l integreze în platforma sa. Apoi, Snapchat şi-ar putea pierde din succesul pe care îl are.

„Suntem o companie încă la început, avem doar doi ani (...), dar cred că e timpul să ne gândim cum generăm venit, să integrăm cultura profitului în produs“, a mai spus Spiegel. Decizia Snapchat de a refuza banii Facebook, dacă informaţia WSJournal e reală, se poate dovedi înţeleaptă doar dacă această companie tânără reuşeşte să nu ajungă precum mesajele pe care le intermediază: efemeră. Chiar şi Facebook a încercat, cu Poke, să lanseze o aplicaţie similară. Piaţa e deschisă şi Spiegel estimează că are deja peste 30 de competitori.

Hai să discutăm pe Tech Adevărul

Află mai multe: 

Cele mai populare şi active reţele sociale folosite în România

Un mesaj de "La mulţi ani!" special pe Facebook de la un român pentru mama sa. Sute de oameni au contribuit

TheShopPage, platforma de comerţ pe Facebook şi Vrăjitorul din Oz

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările