Imagine Cup - proiectele care schimbă lumea

Imagine Cup - proiectele care schimbă lumea

Imagine Cup by Microsoft

Imagine Cup, cea mai importantă competiţie dedicată tinerilor pasionaţi de tehnologie şi organizată de Microsoft, s-a încheiat pentru 2014. Câştigătorii au fost anunţaţi, sunt din Australia, iar europenii au câştigat proba Games printr-un joc făcut de ruşi. Însă cum s-au descurcat românii şi ce alte ţări europene au mai avut proiecte interesante? Am fost la Seattle şi am văzut de la faţa locului desfăşurarea evenimentului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Imagine Cup este o competiţie pornită de Microsoft, produsele dezvoltate de studenţii înscrişi sunt bazate pe tehnologiile companiei şi la final câştigătorii primesc premii în valoare de câteva zeci de mii de dolari. Cu aceste sume îşi pot dezvolta proiectele sau pot face unele noi. Anul acesta, finala s-a derulat în Seattle, Washington, iar pentru prima dată de când există Imagine Cup premiile au fost acordate de un director nou. Ce proiecte au adus însă echipele?

Premii: Facebook a acordat unul, din postura de partener Microsoft, de 25.000 de dolari pentru ij Developers din Cipru. Locul I: 50.000 de dolari. Locul II: 10.000 de dolari. Locul III: 5.000 de dolari. Imagine Cup are 12 ani.

Echipa Eyenaemia, câştigătoare la categoria World Citizenship şi a Imagine Cup, are un proiect care presupune că poţi verifica printr-un selfie dacă suferi de anemie sau nu. Programul creat de australieni compară culorile de pe o hârtie pe care o ţii pe deget, în dreptul ochiului, cu culoarea ţesutului de sub globul ocular. Software-ul calculează şi îţi spune cu o eficienţă de 80% dacă suferi sau nu de anemie. Poţi face poza şi cu un featurephone, apoi o introduci în aplicaţia de desktop şi în cloud.

Imagine Cup - Inovaţie

La categoria Innovation a câştigat echipa Estimeet. Creatorii au o aplicaţie prin care să te asiguri că ştii, fără să îi suni sau să le trimiţi un SMS, când prietenii tăi nu ajung la timp la o întâlnire. Aplicaţia nu îţi comunică şi locul în care ei se află, dar calculează dacă se mişcă, pe baza poziţiei prin GPS calculează cât mai au până ajung şi la tine ar trebui să vină un „raport“ destul de simplu: ajung la timp sau nu. Ei spun că ideea le-a venit când au aşteptat pe cineva din grupul lor aproape două ore. Mai mult, aplicaţia funcţionează şi cu evenimentele din Facebook.

În final, la categoria Games a câştigat Brainy Studio din Rusia cu jocul TurnOn. Ai un personaj alimentat cu energie electrică şi trebuie să îl conduci prin oraş, prin cabluri, prin becuri, prin firmele luminoase ale magazinelor etc, pentru a readuce electricitatea. Ei l-au portat şi pe Oculus Rift, dar l-au adaptat într-o versiune de realitatea virtuală şi pe un telefon ataşat unei căşti handmade. Este o cască similar Google Cardboard, doar că e potrivită pentru Nokia Lumia 1520, deocamdată. Ei vor să vândă jocul, nu iau în calcul versiuni freemium, oferind un nivel demo ca să îl încerci.

Imagine Cup - participare românească

România a participat la Imagine Cup 2014 prin echipa SMT şi proiectul s-a numit sMilestone. Ei au pornit de la accidentele vasculare cerebrale şi problema pe care o au cei care le supravieţuiesc: paralizia parţială. Ei au creat o aplicaţie care să îi ajute pe cei care şi-au pierdut controlul asupra unor muşchi şi trebuie să facă exerciţii pentru a-şi reveni. Pacienţii, nefiind forţaţi să se deplaseze sau să caute un specialist, pot face exerciţiile acasă şi un medic primeşte doar rezultatul. Dacă nu e complet, le poate cere să îl refacă.

Pacientul respectiv este urmărit cu un Kinect, înregistrează mult mai bine mişcările decât o cameră video, şi se folosesc de Microsoft Azure pentru centralizarea datelor.

Un alt proiect interesant, acesta a fost premiat de Facebook şi a primit 25.000 de dolari, este al ij Developers din Cipru. Ei au creat LadyBug, o consolă prin care trec toate echipamentele tale electronice. LadyBug monitorizează consumul de electricitate din casă, apoi îţi zice cât ai de plată, îţi recomandă să opreşti din echipamente şi ai control asupra lor atât vocal, prin smartphone cu Cortana, cât şi prin aplicaţia propriu-zisă. Deocamdată, desigur, funcţionează doar pe Windows.

Imagine Cup nu este atât despre ce câştigă Microsoft direct, ci ce poate câştiga pe viitor prin astfel de proiecte. În 2004, era o companie de aproape 30 de ani şi Facebook a venit. În ciuda progresului foarte bun al Microsoft cu Windows Mobile, şi-a revenit cu greu după primul iPhone din 2007 şi schimbarea ideii de smartphone. În prezent, se descurcă bine în zona cloud, mai are de lucru pe dispozitive mobile, dar se anunţă vremurile noi în care ceasurile inteligente vor fi populare sau utile şi casa inteligentă se va materializa.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: