Coşurile de gunoi ne spionează şi ne livrează publicitate personalizată

Coşurile de gunoi ne spionează şi ne livrează publicitate personalizată

Coşurile de gunoi recunosc telefoanele trecătorilor FOTO Quartz

Unele coşuri de gunoi din capitala Marii Britaniei, Londra, sunt capabile să monitorizeze telefoanele mobile ale oamenilor, pentru ca publicitarii să trimită mesaje personalizate către oamenii recunoscuţi de către coş.

Ştiri pe aceeaşi temă

Firma din spatele proiectului se numeşte "Renew" şi este un startup care a instalat 100 de coşuri de gunoi cu ecrane digitale în Londra, chiar înainte de Olimpiada din 2012. Firmele pot cumpăra spaţiul de pe ecran, iar oraşul primeşte 5% din timpul de emisie pentru mesaje informative. De curând, unele astfel de coşuri de gunoi au fost dotate cu capacitatea de a recunoaşte smartphone-urile oamenilor care trec pe lângă ele.

Practic, tehnologia nu este diferită de cea folosită pe internet în fiecare zi, dar conectează două lucruri reale. 

Coşul de gunoi funcţionează pe principiul cookies-urilor de pe internet, care trimit o anumită informaţie în gadgetul nostru, pentru a-şi stoca un număr de date acolo pentru comunicaţii ulterioare. După ce am fost identificaţi de către coşul de gunoi, acesta va şti dacă am mai trecut pe lângă el şi în zilele anterioare.

Tehnologia a fost explicată în publicaţia online "Quartz". Dacă un lanţ de cafenele vrea să câştige clienţi, atunci va instala sisteme asemănătoare în interior, iar acestea vor comunica. Dacă noi trecem pe lângă coşul de gunoi, dar nu am fost niciodată în restaurant, atunci ni se va da un anumit mesaj. Dacă suntem deja clienţi, atunci primim un alt tip de oferte.

Conform legislaţiei europene, aceste coşuri de gunoi trebuie să anunţe faptul că strâng cookies, aşa cum fac şi site-urile. Renew doreşte să extindă tehnologia în New York, Dubai şi Kuala Lumpur.

Coşurile de gunoi din Londra strâng mai puţine date decât o face, de exemplu, Facebook. Teoretic însă, aflarea adresei MAC a telefonului ar putea face legătura pe termen lung între mai multe chestiuni, cum ar fi un card de fidelitate sau o tranzacţie cu telefonul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările