Angajatorii sălăjeni trebuie să înveţe să utilizeze sistemul electronic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De la întâi ianuarie a intrat în vigoare noua ordonanţă de urgenţă 123/28 decembrie 2010 prin care dispar cărţile de muncă. Daniela Biriş, inspector şef la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj spune că angajatorii mai au timp în această lună să meargă la ITM să primească parola pentru noul program cibernetic de evidenţă a stagiului de cotizare – Registrul Electronic de Evidenţă a Salariaţilor, Revisal.

Ea spune că în nicio ţară din Europa nu mai există cărţi de muncă, însă, în acelaşi timp, în aceste ţări sistemele sunt mult mai elaborate decât Revisal.
Reamintim că liderul Sindicatului Cartel Alfa, Bogdan Hossu, prezent la Zalău în luna decembrie, declarase că scoaterea cărţilor de muncă va crea mari probleme angajaţilor care vor ieşi la pensie de acum înainte, întrucât în Codul Muncii nu a fost prevăzută nicio altă modalitate de evidenţă a lor.
Daniela Biriş spune că angajatorii ar trebui să fie obişnuiţi cu acest program, care a fost implementat încă din 2006, însă nu a fost folosit aşa cum se impune acum.
Dispariţia cărţilor de muncă va anula suportul fizic al evidenţei angajaţilor, ceea ce înseamnă că, dacă sistemul electronic  va suferi o cădere, datele se pot pierde. “Angajaţii trebuie să-şi păstreze cărţile de muncă acasă până la pensionare”, precizează Daniela Biriş.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite