Cum a reuşit Rareş, un elev eminent din Bârlad pasionat de aeronautică, să cucerească cinci universităţi britanice: „Nu e atât de greu cum se crede”
0Rareş Roşca, din Bârlad, elev care a obţinut rezultate foarte bune în toţi cei patru ani de liceu şi la Bacalaureat, a ales să studieze inginerie aeronautică la cea mai bună universitate din Anglia. Motivul principal: facultatea românească nu e recunoscută la nivel internaţional
Rareş Roşca (19 ani), un tânăr din Bârlad, judeţul Vaslui, a ales să studieze inginerie aeronautică la University of Sheffield. Aceasta este una dintre cele cinci facultăţi din Anglia la care a fost admis.
Absolvent al Colegiului Naţional „Gheorghe Roşca Codreanu“ din Bârlad, Rareş Roşca pleacă vineri, 18 septembrie, la University of Sheffield, cea mai titrată facultate de inginerie aeronautică din Anglia şi pe locul 69 în top 100 al celor mai bune universităţi din lume. De ce a ales-o Rareş Roşca? În selecţia universităţii, tânărul a ţinut cont mai ales de abilităţile pe care le are, de materiile la care a performat în liceu, dar şi de câştigurile salariale pe care le va avea în domeniu.
„ANGLIA NU ERA O OPŢIUNE PENTRU MINE“
Încurajat de părinţi să aleagă orice carieră numai să facă în viaţă ceea ce îi place, Rareş Roşca nu visa o carieră în inginerie aeronautică în primii ani de liceu. De altfel, dacă ar fi fost să-şi urmeze pasiunile, s-ar fi îndreptat mai degrabă către o carieră în cinematografie. Visa să devină regizor, meserie care l-a fascinat din copilărie. A urmărit sute de filme din toate categoriile, în special filme de artă. Apoi, pe măsură ce s-a maturizat, a conştientizat că artiştii nu au o condiţie financiară prea bună. Aşa că s-a reorientat şi a lăsat filmul să fie o pasiune de timp liber.
„Nu vreau să fiu dependent de părinţi şi după facultate şi ştiu că a fi regizor nu e confortabil din punct de vedere material. Am analizat materiile la care sunt cel mai bun, respectiv la matematică şi la fizică, apoi am început să analizez ofertele de la Facultatea Politehnica Bucureşti. Dintre toate, facultatea de aeronautică mi s-a părut cea mai potrivită. Anglia nu era o opţiune pentru mine, nici nu m-am gândit că voi ajunge acolo.“
A PRIMIT DEJA OFERTE DE BURSĂ
În ianuarie 2015, a început să caute pe internet informaţii despre cele mai bune facultăţi de aeronautică din lume şi i-au captat atenţia ofertele din Marea Britanie. Întâmplarea a făcut ca atunci să expire perioada de înscriere şi s-a grăbit să aplice pe site-ul www.ucas.com, platformă online pe care se fac înscrierile la toate facultăţile din Anglia. Este acceptată o singură scrisoare de intenţie şi o singură recomandare de la un profesor, aşa că nu putea să acceseze facultăţi din mai multe domenii. A bifat cinci facultăţi de inginerie aeronautică: University of Sheffield, Manchester, Liverpool, Bristol şi Leeds.
„Am fost surprins să fiu acceptat la toate. Nu e atât de greu cum se crede. Am studiat pe internet care dintre ele e cotată cel mai bine, apoi am acceptat prima opţiune. Deja am primit scrisoare de la Royal Air Forces SUA cu o ofertă de bursă. Probabil trimit oferte tuturor studenţilor. Nu m-a interesat, nu vreau să lucrez după studii în cadrul forţelor aeriene militare“, a precizat studentul.
STUDII UNIVERSITARE PE ÎMPRUMUT
Potrivit statisticilor disponibile online, studenţii de la University of Sheffield au fost unanim de acord privind gradul ridicat de satisfaţie. Votul online ia în calcul modul de predare al profesorilor, cursurile urmate, condiţiile de cazare, oraşul în care se află, evenimentele universitare. În plus, proporţia de angajare a studenţilor în domeniul pentru care s-au pregătiti este de 95%, iar salariile sunt motivante.
Taxa anuală de studii este de 9.000 de lire, la care se adaugă cheltuielile pentru cazare, bani de buzunar şi altele. Rareş a făcut împrumut pentru studii, tot online, de la o bancă britanică, bani care s-au dus direct în contul universităţii. Urmează să achite creditul după terminarea studiilor, fiind prevăzut în contract ce procent din leafă îi va fi reţinut: „Asta îmi place: că totul se rezolvă pe internet. Pentru banii de buzunar nu îmi fac griji, se găsesc joburi part-time. Nu mă tem că nu voi putea achita împrumutul din salariul de inginer în aeronautică“.
Inginerii constructori de avioane, cel puţin în cazul marilor companii producătoare, au salarii foarte motivante, spune tânărul student. Imediat după terminarea facultăţii, leafa variază între 25.000 şi 30.000 lire pe an. După zece ani de experienţă, salariile se ridică la 50.000-60.000 de lire pe an. În Statele Unite ale Americii se câştigă cel mai bine, între 70.000 şi 100.000 de dolari pe an. ;
Citeşte şi:
Geniu al matematicii: „O asociaţie secretă a conspirat pentru mine“