Umbrărescu intră în forță pe Centura Timișoara-Sud. Dacă nu termină în 12 luni, pierdem banii de la UE FOTO VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Termenul pentru finalizarea celor 25 de kilometri de șosea de centură este vara anului 2024. În caz contrar se pot pierde banii de la Uniunea Europenă. Noul constructor UMB lucrează deja cu motoarele turate la maxim.

Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara
Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara

Construcția șoselei de centură Timișoara-Sud a început în martie 2020, iar conform proiectului lucrările ar fi trebuit să se încheie în 24 de luni, adică până cel târziu în vara anului 2022 - mai cu seamă că vorbim de o finanțare de la Uniunea Europeană.

Doar că italienii de la Tirrena Scavi, cei care au câștigat licitația, nu s-au mobilizat deloc. Au fost amenințați în repetate rânduri cu rezilierea contractului, iar după mai multe „cartonașe galbene”, a urmat eliminarea.

La ordinul ministrului Sorin Grindeanu, în decembrie 2022, s-a reziliat contractul. La data aceea progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%. 

Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara
Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara

S-a intrat pe o procedură rapidă pentru găsirea unui nou antreprenor. În cinci luni a fost desemnat firma care va termina lucrarea.    

A câștigat Spedition UMB, compania condusă de băcăuanul Dorinel Umbrărescu. Prea mult timp nu au de pierdut, lucrarea trebuie să fie gata în 12 luni, pentru a nu pierde finanțarea de la Uniunea Europeană.  

Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara
Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara

Ministrul Sorin Grindeanu a avut doar cuvinte de laudă la adresa noului antreprenor. 

„Avem un constructor bun. Asta e cert. E cel mai bun constructor din România în acest moment și cred că unul din cei mai buni din Europa. Va trebui să intre în săptămânile viitoare, să-și organizeze șantierul astfel încât să ajungem să devansăm termenul de vara anului viitor. Suntem undeva la 50 și ceva la sută în acest moment. Sunt lucrări, cum e partea de la Remetea până la Moșnița, unde suntem undeva la 80%. În unele porțiuni ce a fost mai greu s-a făcut. Dar mai sunt și porțiuni unde e de-abia la început. De exemplu mai trebuie făcut și pasajul de la Șag. Am convingerea că lucrările vor finalizate înainte de termen, care e undeva în vara anului 2024”, a declarat Sorin Grindeanu.   

Grindeanu și Umbrărescu FOTO Ștefan Both
Grindeanu și Umbrărescu FOTO Ștefan Both

Se lucrează cu motoarele turate

Iar UMB s-a apucat de treabă. Conform DRDP Timișoara, constructorul începe săptămâna viitoare montarea grinzilor la pasajul peste calea ferată din zona localității Chișoda. În total, la acest pasaj sunt 48 de grinzi, 12 sunt montate anterior și urmează amplasarea a 6 grinzi de 31,5 metri și 30 de grinzi de 26,5 metri fiecare.  

Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara
Se lucrează pe șoseaua de centură Timișoara-Sud FOTO DRDP Timișoara

Echipele antreprenorului sunt prezente în mai multe puncte ale șantierului, pe raza localităților aflate pe traseul centurii: în zona str. Morand, Timișoara (km 0 al centurii), spre DN 59 Timișoara – Moravița, în zona localităților Chișoda și Giroc, zona Urseni, la intersecția cu drumul județean Timișoara – Moșnița Nouă, precum și în zona Ghiroda.  

În ultima perioadă au fost realizate umpluturi cu balast, stabilizări ale terenului, foraje pentru pilonii viitorului pasaj din zona Moșnița Nouă, aprovizionări cu balast”, au anunțat cei de la DRDP Timișoara. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite