Turbo-giraţia de la Timişoara. Conceptul a fost inventat în Olanda, iar acum este folosit în întreaga lume civilizată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Turbo-giraţia din Timişoara FOTO Facebokk/Dan Diaconu
Turbo-giraţia din Timişoara FOTO Facebokk/Dan Diaconu

Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume.

GALERIE FOTO

De astăzi, 10 septembrie, sensul giratoriu Mărăşti a fost redeschis circulaţiei. Intersecţia a fost amenajată sub forma de turbo-giraţie, se laudă edilii. Într-adevăr, în prima zi de şcoală, în sensul giratoriu Mărăşti se circulă mai lejer ca niciodată. 

“Este prima zi de şcoală şi vă mărturisesc că în anii pe care i-am petrecut în administraţie, niciodată interseţia de la Mărăşti nu a fost verde, în Google Traffic. Este o premieră, chiar într-o zi în care, în alţi ani, nervii şoferilor erau întinşi la maxim. E o primă reuşită a noii amenajări, una de tip turbo-giraţie şi nu, nu e un termen inventat”, a scris viceprimarul Dan Diaconu pe pagina sa de Facebook.

Iată care sunt, din punctul de vedere al viceprimarului, trei dintre cele mai importante elemente ale noii amenajari.

"Conceptul de turbo-giratie a fost definit, în lucrări de specialitate, abia la sfârşitul anilor 90 (profesorul L.G.H. Fortuijn) şi a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind acum una dintre cele mai interesante tendinţe în ingineria civilă şi planificarea traficului, în întreaga lume. Turbo-giraţiile înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducatorul auto trebuie să îşi selecteze banda de intrare, în funcţie de ieşirea din sens. Studiile realizate arată o creştere cu 76% a siguranţei prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar şi o creştere a capacităţii sensului până 140-160%", a explicat Dan Diaconu.

Turbo giratia din Timişoara

Coridor pietonal redeschis

Traversarea pietonală a străzii Oituz este acum posibilă într-un loc în care are logică, pe de o parte făcând legătura directă între viitorul campus universitar şi centrul istoric pietonal, pe de altă parte eliminând punctul de conflict cu traficul auto situat chiar în sensul giratoriu.

Turbo giratia de la Timişoara

Pista de biciclete continuă în jurul sensului giratoriu
 

Un element foarte important pentru persoanele care utilizeaza bicicleta, utilizarea sensului auto fiind deopotriva periculoasă şi descurajantă.

Turbo giratia de la Timişoara
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite