Tragedia din pasajul Michelangelo din Timișoara, ca fenomen. Radarul a prins 78.000 de depășiri ale limitei de viteză în zece zile
0Tragedia în care au murit doi tineri de 19 ani în pasajul Michelangelo ar fi putut fi evitat dacă poliția ar fi utilizat radarele fixe din oraș. Cu o săptămână înainte de accident, un șofer a fost surprins conducând prin pasaj cu 140 de kilometri pe oră, dar nu a fost pedepsit.

Doi tineri de 19 ani și-au pierdut viața și alți doi au fost grav răniți după ce autoturismul în care se aflau s-a izbit violent, noaptea trecută, de o mașină de intervenție a Societății de Transport Public Timișoara, în pasajul Michelangelo. Șoferul începător a condus cu mare viteză în oraș, tocmai într-o zonă în care există unul din cele șapte radare fixe, dar care nu sunt folosite de Poliția Rutieră.
Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a tras un semnal de alarmă la inaugurarea noului Centru de Trafic și Ordine Publică, unde polițiștii pot vedea imagini 24 de ore din 24 de pe 400 de camere de supraveghere din oraș, că singurii care nu colaborează sunt cei de la Poliția Rutieră.
Și tragedia în care au murit cei doi tineri în pasajul Michelangelo ar fi putut fi evitat dacă poliția ar fi utilizat radarele fixe din oraș. Cu o săptămână înainte de accident, șoferul a fost surprins conducând prin pasaj cu 140 de kilometri pe oră.

„Refuz să mai tac și să devin astfel complicele unui stat care ucide prin indolență. Ieri doi tineri de 19 ani au murit într-un accident terifiant la Pasajul Michelangelo. Probabil șoferul a știut că indiferent de viteza cu care merge, nu va fi amendat.
78.796 de depășiri (!) ale limitei de viteză în ultimele 10 zile, în Pasajul Michelangelo. Asta au înregistrat radarele amplasate de Primărie acolo. Mașina pe care o vedeți în fotografie practic a zburat prin pasaj cu o viteză de 140 km/h, la începutul acestei săptămâni. Nu l-a amendat nimeni pe șofer, nu i-a suspendat nimeni permisul de conducere. Circulă în continuare.
Avem pozele cu numerele de înmatriculare pentru fiecare din cei peste 78 de mii de șoferi care au călcat agresiv pedala de accelerație. Ce facem cu ele? Nimic. Suntem obligați sa le ștergem după cel mult 30 zile, pentru că Poliția Rutieră nu le poate folosi. Anul trecut am trimis toate datele la Poliție. Rezultatul? O anchetă a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, a cărei țintă e tot … Primăria (!).
S-au apucat să cerceteze dacă am protejat destul datele personale ale șoferilor care nu respectă legea, dând aceste date poliției”, a transmis primarul Dominic Fritz.

Primarul susține că uneori se simte că trăiește în Absurdistan, un stat care se vrea el însuși slab, cu frică să aplice reguli pentru toți și să-i sancționeze pe cei care pun viața celorlalți în pericol.
„Cer Poliției să găsească o soluție să folosească datele înregistrate de radare și să amendeze șoferii care pun în pericol vieți. Nu putem ignora la nesfârșit aproape 240.000 de depășiri ale vitezei lună de lună, într-un singur punct în Timișoara. Cer urgent Parlamentului și Guvernului să clarifice și să simplifice odată legislația și să includă drumurile municipale într-un sistem de radare fixe care pot trimite amenzi automat. Câți mai trebuie să moară ca să ieșim din aceasta impotență instituțională auto-impusă?”, se întreabă Dominic Fritz.