Concurenţă între fast-food-uri şi restaurantele din Timişoara pentru clienţi: reduceri şi promoţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un timişorean cheltuie săptămânal 15 lei la restaurant sau fast-food
Un timişorean cheltuie săptămânal 15 lei la restaurant sau fast-food

Chiar dacă firmele străine au în spate brandurile şi marketingul, micile afaceri au avantajul reducerilor şi a porţilor mari de mâncare. Restaurantele şi fast-food-urile din Timişoara duc o luptă acerbă pentru a fideliza clienţii. Patronii şi-au dat seama că bănăţenii nu ţin cont de criza economică atunci când se ajunge la foame.

Orele petrecute la muncă şi lenea multor timişoreni aduc profituri frumuşele patronilor, indiferent că e vorba de fast-food-uri, localuri de tipul „împinge tava” sau restaurante.  „La ora asta se pot plânge că nu fac bani şi că supravieţuiesc greu doar cei care nu şi-au ajustat preţurile. Românului îi este foame. Important e să îi oferi o porţie mare de mâncare la un preţ accesibil prin care tu să îţi acoperi cheltuielile. Profitul se face din închirierea sălii şi sucuri. Dacă oferi un card de reduceri, atunci succesul poate fi garantat”, explică Petrică Damian, patronul unui restaurant cu specific românesc.

Inventivitate culinară

Şi marile lanţuri de restaurant tip fast-food au intrat în hora promoţiilor. KFC a ales să testeze gusturile bănăţenilor şi să lanseze mâncăruri noi, care sunt de găsit, în exclusivitate, doar la Timişoara. „În Timişoara avem două restaurante, iar oraşul e pe lista celor mai profitabile zone. Pentru că îi respectăm pe timişoreni am ales să ne lărgim gama de produse. Acum un produs nou. Din studii a reieşit că e popular printre clienţi şi mizăm pe fidelizarea lor”, spune Claudiu Ştefan, în numele lanţului KFC.

Şi fast-food-urile din Complexul Studenţesc au prins gustul fidelizării. Aici nu se oferă reduceri sau porţii mai mari de mâncare, ci promoţii săptămânale. „În fiecare vară apar companii noi. An de an vin companii noi care trebuie să îşi adjudece clientela. Noi am ales să oferim săptămână de săptămână promoţii. La două kebab-uri primeşte gratuit un suc”, a spus Sorin Creţu, manager al fast-food-ului Al Dawib din campusul universitar Timişoara. Un studiu al unuia dintre jucătorii de pe piaţa mâncărurilor preparate rapid arată că, în medie, un timişorean cheltuie 15 lei pe mâncatul în oraş.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite