Cum se obţine şi la ce vă trebuie cardul european de sănătate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cardul european de asigurat conferă dreptul de a beneficia de asistenţa medicală necesară în cursul unei şederi temporare într-un stat membru al UE, precum şi în Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia, dar nu acoperă situaţia în care asiguratul se deplasează într-un stat membru UE în scopul de a beneficia de tratament medical pentru afecţiuni preexistente deplasării.

Cardul european de asigurat nu este obligatoriu, iar trecerea frontierei nu este condiţionată de prezentarea acestuia. 

De menţionat că posesorii cardului european de sănătate au dreptul la egalitate de tratament chiar dacă nu au la ei cardul de sănătate. Totuşi, pot fi nevoiţi să contactateze asiguratorul, pentru a solicita o adeverinţă provizorie prin fax sau e-mail.

În anumite ţări, îngrijirile medicale sunt gratuite. În altele, pacientul trebuie să achite facturile, însă suma îi va fi rambursată, parţial sau integral.

Cardul acoperă, de asemenea, asistenţa acordată femeilor însărcinate şi asigură continuitatea tratamentului în cazul bolnavilor cronici (ex. pacienţii care suferă de astm, diabet sau cancer).
Reţineţi însă că pentru anumite servicii specializate, cum ar fi dializa, unitatea medicală trebuie contactată din timp.

În plus, este posibil să vi se solicite achitarea integrală a costurilor, urmând să solicitaţi rambursarea la întoarcerea în ţară.

Cardul european de asigurări sociale de sănătate este gratuit. Pentru a-l solicita, luaţi legătura cu casa de asigurări de sănătate. Doar cetăţenii asiguraţi în cadrul unui sistem naţional de sănătate au dreptul la acest card.

Paşii de urmat pentru obţinerea cardului european de sănătate:

- Completezi şi semnezi cererea de eliberare a cardului european de asigurat.
      
- Ataşezi copie BI/CI şi adeverinţa de asigurat sau adeverinţa de salariat. Pentru salariaţi, la adeverinţa de salariat se anexează documentele care atestă plata contribuţiei de sănătate pe ultimii cinci ani (copie după cartea de muncă, chitanţe de plată, documente care atestă faptul că au făcut parte din categorii de asiguraţi exceptate de la plata contribuţiei, respectiv, cu plata contribuţiei din alte surse).
         
- Depui cererea + documentele la sediul Casei de Asigurări de Sănătate.
          
- Cardul îţi va fi eliberat în termen de 7 zile lucrătoare de la data depunerii documentelor de mai sus.

Cardul este valabil şase luni de la data eliberării. Cu maxim o lună înainte de expirarea lui, se poate obţine unul nou urmând procedura normală.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe targoviste@adevarul.ro!

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite