Cum alertezi salvatorii dacă ai o urgență pe munte, dar nu și semnal la telefon. Sfaturile Salvamont

0
Publicat:

Alertarea echipelor Salvamont se face și pe alte căi decât cea clasică la 112, atunci când există o urgență în munți, unde semnalul este extrem de slab sau inexistent. Salvamontiștii atrag atenția că una dintre acestea este aplicația Salvamont - Vodafone.

Potrivit Salvamont, alertarea echipelor de salvatori se face prin trei căi. FOTO Arhivă
Potrivit Salvamont, alertarea echipelor de salvatori se face prin trei căi. FOTO Arhivă

Potrivit Salvamont România, prima cale prin care poate fi alertat Salvamontul este prin telefoanele mobile și fixe din Dispeceratele județene Salvamont sau din bazele Salvamont, prin Sistemul Unic de Urgență 112, care poate fi apelat de pe orice telefon, indiferent de operatorul de telefonie mobilă utilizat. Apelul de urgență este preluat automat de orice operator de telefonie care are acoperire în zonă.

A doua posibilitate de alertare a echipelor Salvamont este prin Dispeceratul Național Salvamont – Vodafone, care poate fi apelat din rețeaua oricărui operator de telefonie mobilă.

A treia posibilitate de alertare a echipelor Salvamont este prin aplicația Salvamont - Vodafone, disponibilă gratuit tuturor celor care au un număr de telefon înregistrat în România, indiferent de operatorul de telefonie mobilă sau de sistemul de operare al terminalului - Android sau iOS.

De asemenea, echipele Salvamont au la dispoziție o rețea digitală performantă de radiocomunicații realizată și pusă la dispoziție gratuit de către Serviciul pentru Telecomunicații Speciale. Astfel, un apel de urgență, dacă nu a putut fi transmis unei echipe Salvamont prin sistemul de telefonie fixă sau mobilă, poate fi retransmis prin sistemul de radiocomunicații prin intermediul uneia dintre echipele din grupul de masiv sau grupul național”, precizează Salvamont România.

Dialog continuu pentru extinderea acoperirii cu semnal

Între Vodafone România și Salvamont România eixstă un parteneriat încă din 2004.

În baza parteneriatului pe care îl avem încă din 2004, Vodafone România susține activitatea Salvamont și suntem în dialog continuu pentru extinderea acoperii cu semnal mobil în zonele frecventate de turiști sau în sprijinul misiunilor de căutare-salvare. Astfel, oricând echipele Salvamont au sesizat necesitatea obținerii unui semnal mai puternic de telefonie sau internet pentru bazele și posturile Salvamont, au primit sprijin și cererile au fost soluționate cu promptitudine, ținându-se cont tocmai de caracterul de serviciu de urgență”, arată Salvamont România.

De mulți ani, hotelierii din Bucegi se plâng de semnalul slab de telefonie sau, în multe cazuri, de lipsa totală a lui. Asociația Turistică Peștera-Padina face un anunț extrem de îngrijorător pentru siguranța turiștilor care frecventează zona.

„De multe ori, nu avem semnal mobil și date. Sesizăm de ani de zile această vulnerabilitate, însă ANCOM pare în continuare complet dezinteresat. Așteptăm să apară o nenorocire? Aude cineva? Dacă cunoașteți pe cineva din conducerea ANCOM, vă rog să le transmiteți urările noastre de bine! Le semnalăm de ani de zile pericolul cauzat de unicul amplasament pe Cabana Babele a operatorilor de comunicații pentru Stațiunea Peștera-Padina dar nu-i interesează”, este semnalul de alarmă tras de hotelieri.

Salvamont România arată, în schimb, că multe zone cu probleme au fost remediate.

Astfel, toate cererile transmise în acest an operatorului Vodafone, respectiv cele ale echipelor Salvamont din Gorj, Hunedoara, Sinaia – Cota 2000 și Bușteni baza Babele au fost soluționate favorabil, ultimele două locații menționate fiind deja dotate cu amplificatoare de semnal ce asigură acoperire eficientă și în zona menționată, respectiv Padina-Peștera. Mai mult, pentru zona Padina-Peștera, de peste 10 ani, la Centrul Național Salvamont, a fost montat de către Vodafone un releu dedicat zonei. Acoperirea exterioară a acestuia asigură nivelul necesar de comunicații în întreaga zonă aferentă platoului Padina”, mai arată salvamontiștii.

Redacția „Adevărul” a contactat operatorul de telefonie Vodafone pentru a cere un punct de vedere în legătură cu desele situații în care semnalul de telefonie din zona respectivă pică, dar nu a primit, până acum, un răspuns. Pe de altă parte, salvatorii spun că în ultimele zile și-au putut desfășura activitatea în condiții optime.

„Salvatorii montani din cadrul Serviciului Salvamont Dâmbovița aflați în tura operativă în aceste zile la postul Salvamont Peștera au confirmat că nu au avut probleme cu semnalul, au putut prelua telefonic toate apelurile de urgență și au putut furniza toate informațiile sau lua toate acțiunile necesare”.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite