Video Grindeanu pe Drumul Expres Craiova-Pitești: „Scuzați-mă, dar nu e mulțumitor!“ VIDEO
0Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este nemulțumit de stadiul lucrărilor pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, început de o firmă italiană și preluat de curând de un alt consorțiu. Tronsonul 3, în schimb, va fi dat în folosință până la Crăciun.
Grindeanu a vizitat, joi, 9 noiembrie 2023, șantierele de pe Drumul Expres Craiova-Pitești. La această dată se lucrează încă pe tronsonul 1, primul început, însă aproape abandonat de firma italiană Tirrena Scavi, contractul fiind între timp reziliat și reatribuit unui consorțiu de firme: Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL.
Tot în șantier sunt tronsoanele 3 și 4, pe care lucrează firmele constructorului Dorin Umbrărescu (UMB), în timp ce tronsonul 2, realizat tot de UMB, a fost dat în folosință în cursul anului trecut.
„Până în Crăciun dăm în circulație lotul 3, le mulțumesc pentru mobilizare. Asta înseamnă încă 30 de kilometri din drumul extres, un lucru foarte bun. E mobilizare bună și sunt undeva spre jumătate ca stadiu fizic pe lotul 4, adică exact cel care se duce în Autostrada A 1 , la Pitești”, a declarat, joi, 9 noiambrie 2023, ministrul Transporturilor.
„Un pic de atenționare, deocamdată de atenționare, pentru lotul 1 și pentru centura Craiovei”
Grindeanu este, în schimb, nemulțumit de cum se mișcă lucrurile pe tronsonul 1 al drumului expres și pe centura care va lega municipiul Craiova de DEx 12.
„Nu e mobilizare bună pe lotul 1 și nu e mobilizare bună pe centura Craiovei. Eu am avut discuții, împreună cu domnul Pistol (directorul CNAIR - n.r.), cu companiile respective, le-am spus că o să mai vin, posibil în această lună sau într-o lună și jumătate, până la sfârșitul anului, și aș vrea să se schimbe lucrurile. Am reziliat contractul, așa cum bine știți, pe tronsonul 1, acea rușine care s-a întâmplat cu acea companie Tirrena Scavi, au câștigat, mă aștept să existe o mobilizare mai bună. 75 de oameni azi și aproximativ 70 de utilaje, scuzați-mă, dar nu e mulțumitor! Și mai jos se merge, sau e mobilizarea, pe centura Craiovei. (...) Deci, felicitări pentru constructorul de pe loturile 3 și 4, nicio surpriză, și un pic de atenționare, deocamdată de atenționare, pentru lotul 1 și pentru centura Craiovei”, a adăugat Grindeanu.
Deși sunt întârziate lucrările la acest moment, termenul de iunie-iulie 2024 pentru finalizarea șoselei de centură poate rămâne în picioare, a mai spus ministrul.
„Ca termene pe o perioadă medie, mențin ceea ce am spus: până la sfârșitul anului acesta se dă în circulație acest tronson 3, de peste 31 kilometri, și mențin pentru lotul 1 și lotul 4 ca anul viitor întregul drum expres de la Craiova la Pitești să fie în circulație”, a precizat Grindeanu.
Lucrările la Drumul Expres Craiova-Pitești, supranumit și „Autostrada Ford”, au început cu patru ani în urmă, atunci când Liviu Dragnea a anunțat cu mare fast că se începe investiția. Firma italiană s-a mișcat însă în ritm de melc, la începutul acestei toamne contractul fiind preluat de un alt constructor.
Drumul Expres Craiova-Pitești, primul început în România, are în total o lungime de peste 120 de kilometri, fiind împărțit în patru tronsoane. Tronsonul 2, Balș - Sltina, a fost dat în folosință anul trecut, iar următorii 30 km, tronsonul 3, vor fi și aceștia deschiși circulației până la sfârșitul acestui an. Termenul de finalizare pentru ultimul tronson, tronsonul 4, care face legătura cu autostrada Pitești-București, este 2025, însă sunt speranțe ca DEx 12 Craiova-Pitești să poată fi deschis în totalitate până la finele anului viitor.
Licitație, cel mai târziu în ianuarie, pentru drumul Craiova - Târgu-Jiu
Ministrul Sorin Grindeanu a vorbit și despre stadiul proiectului de a lega municipiul Craiova de municipiul Târgu-Jiu tot printr-un drum expres.
„Probabil în maxim două luni, chiar dacă nu vom prinde sfârșitul anului, va fi sigur luna ianuarie, vom putea să lansăm în licitație „Execuție Craiova – Târgu-Jiu”. Este drum expres. Țin la acest proiect foarte mult și va fi lansat în licitație. Asta însemnând primul tronson Craiova-Filiași, care este comun cu Craiova-Lugoj, iar de la Filiași, Filiași-Târgu-Jiu se separă, drum expres”, a declarat Grindeanu.
Ministrul a amintit și de tronsonul Filiași-Lugoj, menționând că studiile de fezabilitate pentru cele patru tronsoane sunt în diverse stadii. „Legătura spre Banat dinspre Oltenia eu cred că e la fel de importantă ca legătura spre București, de la Craiova”, a mai spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.