Drum de 188 km care traversează patru județe, abandonat timp de 13 ani. Reparația poate începe

0
Publicat:

Un drum de 188 km care trebuia reparat de 13 ani a fost abandonat de constructor. DRDP Craiova a reușit, după ani de luptă în instanță, să rezilieze contractul. Administratorul drumului poate începe în sfârșit licitațiile pentru reparații.

Primarii din Olt au sesizat, cu doi ani în urmă, că drumul a devenit impracticabil FOTO: Adevărul
Primarii din Olt au sesizat, cu doi ani în urmă, că drumul a devenit impracticabil FOTO: Adevărul

Odiseea reparării Drumului Național 67B, un drum lung de 188 km, care traversează județele Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș, a început cu 13 ani în urmă.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a anunțat acum că a câștigat definitiv în instanță rezilierea contractului semnat în 2010 cu Delta ACM, una dintre cele mai mari firme la acea dată, dar care nu a realizat în cei 13 ani nici măcar proiectul tehnic.

O veste bună pentru cei care tranzitează DN 67 B, drumul care face legătura între localitatea Scoarța - din Gorj și Pitești - din județul Argeș, un drum de 188 km. Vestea bună este atât pentru cei care tranzitează drumul, cât și cei care locuiesc de-a lungul acestei artere. A fost câștigat la Curtea de Apel București, definitiv și fără drept de apel, procesul prin care DRDP Craiova a solicitat rezilierea contractului de reabilitare a acestui tronson de drum. Ne judecăm de câțiva ani, am și pierdut o dată sau de două ori, s-a pierdut procesul, dar de această dată șeful departamentul Juridic din cadrul DRDP Craiova a reușit să reprezinte cu succes și a câștigat acest proces”, a precizat purtătorul de cuvânt al DRDP Craiova, Cristian Tudor.

Drumul pentru care opt primari au depus o petiție

Pe acel drum nu s-a mai intervenit cu anii, astfel că, în mai 2021, mai mulți primari din Olt și Argeș au semnat o petiție și au transmis-o către DRDP Craiova, cerând intervenții de urgență, pentru că deja nu se mai putea circula.

Oficialii DRDP Craiova recunosc, de altfel, că starea drumului impune intervenții de urgență, singurele lucrări care s-au mai putut face în acest interval fiind cele de punere în siguranță. 

Este un drum carea arată destul de rău, știm acest lucru, dar din păcate noi nu am putut face lucrări majore de investiții pe acest sector de drum pentru că aveam un contract semnat cu acea firmă. Din păcate consorțiul nu a înțeles că este mai bine să rezilieze, să renunțe la acest contract, sau să-l facă, au preferat să tărăgăneze un timp destul de mult, vorbim de 13 ani. (...) Sunt drumuri, sunt sate care fac legătura cu orașele prin acest drum, oameni care fac naveta, copii care merg la școală și deja siguranța, în foarte multe puncte, era pusă în pericol. Noi am mai făcut anumite lucrări, prin secțiile de producție, lucrări de punere în siguranță”, a mai precizat reprezentantul DRDP Craiova.

Mai multe poduri, scoase din contract, pentru a se putea interveni

Tot pe DN 67B se află și podul care a scos, în acest an, oamenii din mai multe localități în stradă. Podul care leagă Drăgășani (județul Vâlcea) de Verguleasa (județul Olt) a început să se prăbușească în râul Olt. S-au desprins bucăți dintr-o alee pietonală, astfel că podul a fost închis circulației în luna martie, fiind redeschis în această toamnă, după mai multe lucrări de punere în siguranță.

Am câștigat în instanță scoaterea unor poduri din acest contract, să putem interveni asupra lor. Podul de la Drăgășani, de exemplu, a fost scos pentru a putea construi un pod nou, pentru că actualul pod nu mai îndeplinește condițiile de siguranță”, a mai menționat Cristian Tudor.

După câștigarea definitivă a procesului se poate începe procedura pentru a fi scoase din nou la licitație lucrările de reabilitare.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a realizat în ultimii ani o expertiză, dovedind că drumul s-a degradat și mai mult în anii scurși de la câștigarea contractului, iar pe baza acestei expertize s-a decis că este nevoie de actualizarea documentației tehnice.

Avem pregătite documentele, le vom lansa în licitație în zilele următoare, iar după ce avem documentația actualizată vom ști ce să le cerem constructorilor și vom lansa în licitație următoarea etapă, adică proiectarea și execuția pentru acest drum”, a mai precizat Tudor.

De data aceasta, cel mai probabil, se va opta pentru împărțirea drumului de 188 km în mai multe tronsoane și scoaterea acestora la licitație separat.

Contractul câștigat cu 13 ani în urmă avea o valoare de aproape 372 milioane lei, fără TVA. Constructorul își asumase ca în 90 de zile să realizeze proiectarea, iar în trei ani să execute lucrările de reabilitare.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite