Video Circulația feroviară rămâne întreruptă în zona accidentului grav din Olt. „Va fi o acțiune amplă, pe un interval de minimum 48 h”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circulația feroviară va fi întreruptă în următoarele zile în zona accidentului grav produs în Olt, în care un șef de tren a decedat. Două vagoane dintr-un tren de marfă au deraiat, acroșând locomotiva unui alt tren de marfă. Se așteaptă finalizarea cercetărilor pentru a se putea interveni pentru repunerea pe șine a vagoanelor deraiate.

Un bărbat și-a pierdut viața în cumplitul accident Sursa FOTO: ISU Olt
Un bărbat și-a pierdut viața în cumplitul accident Sursa FOTO: ISU Olt

UPDATE: 18,30

Reprezentanții AGIFER au ajuns la locul acidentului feroviar și au început investigațiile, a anunțat CFR S.A. 

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, la această oră, investigațiile la locul deraierii produsă pe secția de circulație feroviară Mihăești - Radomirești sunt desfășurate de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER), în vederea stabilirii cauzelor producerii accidentului feroviar. Pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, au fost îndrumate două macarale de mare tonaj, aparținând Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova (125tf) și Sucursalei Regionale de Căi Ferate București (250tf)”, menționează CFR S.A.. La locul accidentului a ajuns o locomotivă diesel care a intrat pe linia închisă Radomirești – Mihăești, fir II, pentru a retrage vagoanele nederaiate ale trenului 58472 aparținând operatorului PIMK. Echipele de intervenție ale Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova sunt mobilizate la fața locului, așteptând acordul organelor de anchetă AGIFER pentru a începe operațiunile de demontare a liniei de contact. „Această etapă este necesară pentru a asigura frontul de lucru necesar intervenției celor două macarale ce vor fi utilizate pentru eliberarea gabaritului pe cele două fire de circulație”, au mai precizat reprezentanții CFR S.A..

Știrea inițială

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că la această oră, traficul feroviar este în continuare restricționat pe relația Mihăești – Dragomirești. Reamintim că în jurul orei 10:45, două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), au deraiat în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y). Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II.

Echipele de intervenție sunt mobilizate la fața locului, în vederea începerii lucrărilor necesare pentru restabilirea circulației feroviare în zona deraierii. Va fi o acțiune amplă, care se va desfășura continuu, pe un interval de minimum 48 h, și care va putea demara IMEDIAT după finalizarea activităților de cercetare penală la fața locului, executate de către organele de specialitate (Procuratură)”, au transmis reprezentanții CFR S.A..

Accidentul este investigat de organele de cercetare penală, dar și de către AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română). 

Transbordare cu mijloace auto între stațiille Caracal-Roșiori Nord

Ca urmare a situației create, circulația în zona accidentului va rămâne întreruptă cel puțin în următoarele două zile, CFR S.A. comunicând că pentru a-și putea continua călătoria, cei care aleg trenuri programate să circule pe această rută vor fi transbordați între stațiile Caracal și Roșiori cu mijloace auto. 

Un bărbat și-a pierdut viața în cumplitul accident Sursa FOTO: ISU Olt
Un bărbat și-a pierdut viața în cumplitul accident Sursa FOTO: ISU Olt

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, pentru a facilita continuarea călătoriei pasagerilor afectați de întreruperea temporară a traficului feroviar între Mihăești și Radomirești, se asigură transbordarea cu mijloace auto a călătorilor între stațiile CF Caracal – Roșiori Nord și retur. Precizăm totodată faptul că, aceste măsuri adoptate pentru asigurarea continuității circulației feroviare, vor fi menținute până la finalizarea intervențiilor desfășurate de personalul feroviar de specialitate în Halta de Mișcare Mihăești, în zona deraierii”, au mai precizat reprezentanții CFR S.A., prin intermediul unui comunicat de presă.

Accidentul grav s-a petrecut miercuri-dimineață, 19 februarie 2025, în jurul orreii 10,45. 

Două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Rail Cargo), care avea în total 19 vagoane, au deraiat în halta de mișxare Mihăești (Cap Y). Acest tren circula pe firul I, iar vagoanele care au deraiat au acroșat locomotiva unui alt tren privat de marfă (PIMK), care circula pe firul II. Primul tren de marfă circula pe distanța Giurgiu Nord - Curtici, iar al doilea tren privat de marfă (PIMK) avea în compunere tot 19 vagoane (transcontainer) și circula pe distanța Curtici - Giurgiu Nord. Șeful trenului privat de marfă (PIMK), un bărbat de 60 de ani, a decedat în accident.  

Slatina

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite