Drumurile ruşinii din Satu Mare: din totalul de 850 km de drum judeţean, 100 sunt de pământ şi 65 cu piatră cubică

0
0

Din cei aproximaiv 850 de kilometri de drum judeţean din Satu Mare, doar pe 200 se poate circula fără probleme. Restul are nevoie de reparaţii pentru că o porţiune de 100 de kilometri de drum este acoperită cu pământ, 65 pavată cu piatră cubică iar pe unele porţiuni mai mici asfaltul este distrus.

La această oră judeţul Satu Mare  se “mândreşte” cu 100 de kilometri de drum acoperit cu pământ, 65 de kilometri pavat cu piatră cubică şi cu unele porţiuni unde asfaltul este distrus. Asta, dintr-un total de aproximativ 850 de km de drum judeţean. Doar în municipiul Satu Mare din 113 străzi de pământ, doar 23 sunt incluse în proiecte de modernizare.

La nivelul judeţului, în cursul anului trecut, mai multe drumuri din Satu Mare au fost incluse în proiecte de modernizare prin intermediul Consiliului Judeţean. Una dintre străzile importante care a fost inclusă într-un proiect de reabilitare este porţiunea de drum dintre Marghita şi Tăşnad, proiect finanţat din fonduri europene. După reabilitare, drumul va reprezenta o variantă de acces la autostrada Transilvaniei şi la staţiunea balneoclimaterică Tăşnad.  Şi drumul naţional Odoreu- Medieş- Apa a fost inclus într-un proiect de modernizare. Au fost contractaţi pentru a fi modernizaţi 23,5 km din porţiunea de 25.

Însă, un exemplu concret care denotă starea încă proastă a drumurilor din Satu Mare este drumul care leagă localitatea Călineşti Oaş de comuna Turţ, pe care nu se poate circula decât cu maximum 20 de kilometri la oră. Pavajul de pe drum s-a smuls, iar de asfalt nici nu poate fi vorba.

„Pe drumul acesta se poate circula cu maxim 10 kilometri la oră, nu mai mult, nu se poate mai mult. Nu l-a făcut nimeni de nu ştiu câţi ani, aduc nişte piatră măruntă de o pun în gropi, cum intră o maşină cum o aruncă în şanţuri”, a declarat un şofer într-un reportaj Digi 24.

Chiar dacă starea drumurilor judeţene este departe de a fi mulţumitoare, trebuie remarcat, totuşi, că anul acesta s-au făcut progrese semnificative, reprezentate de două proiecte mari în infrastructura rutieră din Satu Mare.

Aşa se face că anul acesta, Consiliul Judeţean Satu-Mare şi-a propus să modernizeze mai multe drumuri judeţene, pe o lungime totală de 45,1 km, pentru care estimează că va plăti până la 93 milioane lei (21 milioane euro).

Contractul este împărţit în nouă loturi, cu lungimi de 2,4 kilometri până la 8,4 kilometri şi o valoare estimată a investiţiei cuprinsă între 3,95 milioane lei şi 12,4 milioane lei. Termenul pentru finalizarea lucrărilor, finanţate de la bugetul de stat, este de 20 de luni de la data atribuirii. Potrivit mediafax, constructorii vor fi selectaţi prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut şi pot depune ofertele sau cererile de participare până la 4 noiembrie.

Tot anul acesta, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) a scos la licitaţie cu aproape 200 milioane de euro contractul de proiectare şi execuţie pentru varianta de ocolire a municipiului Satu Mare, drum care se va întinde pe aproximativ 13 kilometri, potrivit datelor publicate pe SEAP. Valoarea totală a contractului poate ajunge până la 812,3 milioane de lei cu TVA, respectiv 184,6 milioane de euro şi, astfel, un kilometru va costa 14,2 milioane de euro, conform sursei citate. Proiectul va fi finanţat cu bani de la Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport, iar termenul de finalizare este de patru ani de la atribuirea contractului.

Vă recomandăm şi

FOTO Judeţul în care peste jumătate din drumuri sunt din piatră şi pământ: localităţile vasluiene care nu au niciun metru de şosea

Nervi întinşi la maximum pe şosele. 145 km de drumuri din pământ, calvarul şoferilor din Bărăgan

Cum se circulă în Sălaj în secolul 21: peste 140 de kilometri de drum judeţean n-au văzut niciodată asfaltul

Satu Mare


Ultimele știri
Cele mai citite