Podurile dezastru din Prahova. Doar 6% dintre cele 850 de structuri au autorizație de la Apele Române
0Podurile, podețele și punțile din județul Prahova sunt un real pericol pentru cei care le tranzitează zi de zi. Din sute de astfel de construcții, doar câteva au autorizație de la Apele Române.

Din aproape 850 de poduri, podețe și punți,, câte sunt la ora actuală în Prahova, doar 49 (aproximativ 6%) sunt autorizate de specialiștii de la Apele Române, potrivit datelor obținute de observatoruph.ro
Autorizația de gospodărire a apelor este un document foarte important, în baza căruia un pod este deschis traficului.
Pentru a obţine autorizaţia, este necesară depunerea unui formular, alături de documentaţia tehnică, acea care să prezinte noua situație și caracteristicile lucrărilor. Este necesară o verificare tehnică, în teren.
Unul dintre podurile degradate este, cu siguranță cel de la Blejoi, de pe DN 1A, peste râul Teleajen.
„Podul rușinii“ din Prahova a fost închis, într-un final, de autorități. Era un real pericol pentru șoferi
Autoritățile din Prahova au luat decizia de a închide circulația pe un pod care prezenta un real pericol pentru șoferii care îl tranzitau. Podul trece peste râul Prahova și face legătura între două comune.
Podul, care arată ca după bombardament, trece peste râul Prahova și leagă satele Malamuc (comuna Gherghița) și satul Tufani (comuna Drăgănești) din Prahova, de pe DJ 147.
„Acest pod reprezintă un pericol atât pentru circulația autovehiculelor, cât și a pietonilor și nimeni nu ia măsuri. Zilnic, pe aici trec microbuze cu elevi și navetiști. Așteptăm să se producă o tragedie ca să fie reparat?” a fost unul dintre mesajele primite la redacție de către observatorulph.ro
Consiliul Județean Prahova a realizat pericolul reprezentat de acest pod și a anunțat că va fi închis.

Podul rușinii, Prahova. FOTO observatorulph
„Podul a fost închis circulației cu avizul Inspectoratului Județean de Poliție Prahova, în vederea evitării producerii unor evenimente rutiere. Podul va fi reparat, în următoarea perioadă, urmând a fi redat circulației rutiere”, a anunțat instituția.
Podul figurează pe lista proiectelor de investiții finanțate cu fonduri europene, prioritate I, în cadrul Programul Operațional Regional 2021- 2027. Autoritățile estimează că lucrările de investiții, cu finanțare europeană, vor demara în lunile martie – aprilie 2024, în funcție de derularea licitațiilor.