Momentul în care podul de pe DN1 este pus la pământ de către angajații CFR Infrastructură VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritățile au închis circulația, provizoriu, timp de două zile, pe Drumul Național 1 – Valea Prahovei, pe o distanță de cinci kilometri, între Brănești și Cornu, în județul Prahova, pentru demolarea pasajului CF peste DN 1, de la km 93+120.

Pod demolat, DN 1.  FOTO CFR Infrastructură
Pod demolat, DN 1. FOTO CFR Infrastructură

Lucrările de demolare au început marți, 19 martie 2024, la miezul nopții și vor dura până miercuri, 20 martie 2024. Măsura a fost luat pentru că structura podului prezenta risc de prăbușire din cauza deplasării spre amonte a banchetei cuzineților de pe pila 5 ca urmare a rotirii bazei (fundației) acesteia.

Momentul în care podul de pe DN1 este pus la pământ. VIDEO CFR Infrastructură / Facebook

Prin deplasare au fost antrenate tablierele V și VI, ceea ce a dus la deformarea aparatelor de reazem, ruperea elementelor de ghidare, fisuri și crăpături în cuzineți. Rotirea bazei pilei a fost posibilă din cauza fundării acesteia într-un strat de pietriș cu bolovăniș, sub care se găsește un strat de sare compactă și a existenței unui curent de apă subteran ce trece oblic pe sub latura din amonte a pilei 5. Podul a fost inclus la categoria punct periculos, iar în anul 2013 s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe linia CF Câmpina - Câmpinița, din cauza agravării deficiențelor existente la pila nr. 5 aferentă podului de la km 0+609”, precizează CFR Infrastructură.

Demolarea structurii podului Cf care supratraversează DN 1 se execută în baza Hotărârea de Guvern pentru casarea liniei și a podului de cale ferată emisă în anul 2021, și a Autorizației de Desființare emisă în octombrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

În intervalul celor 48 de ore, circulația pe DN1, în zona lucrărilor, este deviată prin Câmpina, Cornu și Bănești pentru autoturisme, iar traficul greu va fi preluat de DN1A pe ruta Blejoi - Vălenii de Munte - Cheia – Săcele.

Construcția este monitorizată de către reprezentanții CFR încă din anii ’90, când au fost observate probleme serioase la unul dintre picioarele de sprijin care se află exact pe DN1.

La ultima expertizare din anul 2018 s-a stabilit că sunt probleme serioase la fundația podului, în mare parte provocate de filonul de sare care se află exact sub pod.  

 

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite