EXAMEN CAPACITATE 2014 PRAHOVA. Subiectele la Limba Română la testul de Evaluare Naţională FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru Vanesa şi Lorena, două candidate care au susţinut proba la gimnaziul Sf. Vasile, punctul B de la subiectul II a fost cel mai greu. FOTO Dana Mihai
Pentru Vanesa şi Lorena, două candidate care au susţinut proba la gimnaziul Sf. Vasile, punctul B de la subiectul II a fost cel mai greu. FOTO Dana Mihai

Subiectele la Limba Română de la examenul de Capacitate 2014, testare naţională care începe luni, vor fi rezolvate în direct la Adevărul Live, luni, de la ora 11.00. Până atunci, elevii pot consulta modelele de subiecte propuse de Ministerul Educaţiei.

UPDATE ORA 13.00

Punctul B al subiectului numărului II, în care absolvenţilor li se cerea să redacteze, în 80-150 de cuvinte, o întâlnire organizată de şcoală cu un scriitor contemporan, a fost cea care le-a dat cel mai mult de furcă absolvenţilor. În primul rând, pentru faptul că nu ştiau nici un scriitor contemporan. “Eu am zis că a venit Eminescu la noi la şcoală, nu am ştiu ce să spun altceva”, a recunoscut cu sinceritate o candidată venită să susţină proba de limba română la centrul de la gimnaziul Sf. Vasile din Ploieşti.

Alţii au scris că s-au întâlnit cu domnul Goe sau cu un… anonim. “Nu am ştiu ce nume să-i dau, aşa că am zis că am fost cu şcoala la un restaurant de lux unde domnul dirigine l-a adus pe Scriitorul Anonim. Aţi venit să ne faceţi selfie?”, s-a entuziasmat şi o altă colegă.

Majoritatea a apreciat, însă, că va trece examenul, fie chiar şi cu nota 5. “A fost mai greu ca la simulare, dar am mai învăţat între timp. Un cinci trebuie să iau, în prima parte a fost uşor”, a apreciat o elevă de la şcoala nr. 5 din Ploieşti, care a venit să susţină examenul la gimnaziul Sf. Vasile.

Cei mai serioşi mizează, însă, pe note foarte mari, de peste 8 şi 9, pentru a putea intra, cu media de la Evaluarea Naţională şi cea din gimnaziu, în liceele foarte bune din Ploieşti. “Nu mi-ar pica bine o notă de 8, vreau să merg la Colegiul Mihai Viteazul, iar competiţia este drastică. Mi-aş dezamăgi foarte mult şi părinţii, dar nu este cazul. O să iau notă mare”, era încrezător un absolvent.

UPDATE ORA 09.50

SUBIECTUL 1

Poezia „Rânduri pentru Anul Nou“, de Ion Minulescu.

SUBIECTUL 2

Comentarea unui articol de ziar - „Empatia, o abilitate dobândită prin lectură“, de Corina Zorzor, material jurnalistic publicat în ziarul „Adevărul“.

”Cărţile de ficţiune pe care le citim ne ajută să empatizăm cu cei din jur şi să ne adaptăm mai uşor la diverse situaţii de viaţă, arată cele mai recente studii psihologice”, este ideea articolului din adevarul.ro.

Subiecte
Subiecte

22 iunie, ora 21.00

Evaluarea Naţională 2014 începe luni, cu proba la română, prin care vor trece peste 160.000 de elevi de clasa a VIII-a din întreaga ţară, aceasta fiind estimarea de anul acesta, urmând ca Ministerul Educaţiei să publice cifrele oficiale zilele acestea. În Prahova, sunt aşteptaţi la examene peste 6.500 de absolvenţi de clasa a VIII-a.

Modelele de subiecte la limba română la Capacitate 2014 pot fi consultate pe site-ul Ministerului Educaţiei dedicat acestora, subiecte.edu.ro.

Subiectele primite de elevi la examenul de Capacitate 2014 vor fi rezolvate în direct luni, de la ora 11, la Adevărul Live, după examenul de capacitate la limba română.

image

Foto

capacitate ploiesti 2014 foto dana mihai

Din 2014, media de la aceste teste naţionale va reprezenta 75% din media de admitere la liceu, iar 25% vor conta mediile din gimnaziu, faţă de 50%, anul trecut, de altfel singura noutate faţă de Capacitatea din 2013, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Calendar Evaluare Naţională 2014

• 23 iunie - Limba Română
• 24 iunie – Limba maternă
• 25 iunie – Matematică
• 27 iunie – afişarea rezultatelor parţiale
• 1 iulie – afişarea rezultatelor finale

Rezultate slabe la simulare

La examenele de simulare din martie 2014, s-au înscris aproape 188.000 de elevi şi s-au prezentat la probe aproape 178.000, însă rezultatele au fost foarte slabe, mai proaste decât anul trecut. Aproape 70% din ei nu au reuşit să ia nota 5 la matematică, conform datelor de la Ministerul Educaţiei.

Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la română (67% au luat note peste 5), practic mai puţin de jumătate (48,8%) dintre candidaţi au obţinut medii „de trecere“ la acest prim examen de simulare organizat la nivel naţional, potrivit cifrelor furnizate de minister.

În Prahova, din totalul celor 6.578 de elevi înscrisi, 6.280 (95,46%) au participat la toate probele de la simularea naţională de la clasa a VIII-a. Dintre aceşia 3.404 (54,20%) au obţinut medii peste 5.

Prahova s-a clasat în topul general al judeţelor pe locul 7, cu 54,2% medii peste 5. Pe materii, însă, la limba română, elevii din Prahova s-au clasat pe locul 5, cu 73,8% medii peste 5, iar la matematică pe locul 7, cu 34,4% medii peste 5.

Regulile examenului

• Accesul elevilor în săli este permis cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, respectiv până la ora 8.30.
• Candidaţii nu au voie să intre în sală cu materiale ajutătoare, cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare, iar frauda şi tentativa de fraudă atrag eliminarea din sală şi acordarea notei 1 pe lucrarea lor.
• Elevii se aşază câte unul în bancă, în ordine alfabetică, potrivit listelor afişate la intrarea din săli.
• Fiecare elev primeşte o coală de hârtie pe care îşi scrie cu majuscule numele, prenumele tatălui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate şi completează lizibil celelalte date de pe colţul colii, care va fi lipit după distribuirea subiectelor în săli şi după ce asistenţii din săli au verificat completarea corectă a tuturor datelor cerute.
• Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sală şi niciun elev nu poate părăsi sala (decât dacă predă lucrarea scrisă).
• Elevii care nu se află în sală în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai susţine Evaluarea Naţională în sesiunea respectivă; în cazuri excepţionale, dacă un elev se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre asistenţi, însă timpul alocat rezolvării subiectelor nu va fi prelungit.
• Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru scheme şi desene folosesc numai creion negru; pentru proba de la matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen.
• Dacă doresc să corecteze o greşeală, atunci trebuie să taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală.
• În cazul în care unii elevi doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, primesc alte foi, iar colile folosite iniţial se anulează pe loc.
• La expirarea celor 120 de minute (două ore) acordate, elevii trebuie să predea lucrările în faza în care se află, neavând voie să depăşească timpul stabilit; trei elevi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
• În cazul în care un candidat refuză să predea lucrarea scrisă, acest lucru se consemnează într-un proces-verbal, semnat de cei doi asistenţi şi atrage după sine eliminarea candidatului din examen.

Pe aceeaşi temă:

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Presiune pe elevii de clasa a VIII-a, de luni

GRAFIC ADMITERE LICEU 2014 Care este cea mai populară specializare

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Subiectele la română primite de olimpici

Ploieşti

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite