Lucrări de consolidare a unui mal paralel cu viitoarea autostradă Pitești-Sibiu
0În comuna argeșeană Cepari, de-a lungul râului Topolog, e un adevărat șantier. După mai bine de 20 de ani de la începerea demersurilor pentru consolidarea malului apei, proiectul prinde, în sfârșit, contur.
Se lucrează intens, nu doar pentru că este vorba de o infrastructură vitală pentru proprietățile din zonă, aflate în pericol să se prăbușească, ci și pentru că unul dintre tronsoanele viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu este paralel cu râul.
Potrivit Consiliului Județean Argeș, proiectul s-a urnit abia după ce au fost obținute finanțările, în urmă cu patru ani, prin Compania Națională de Investiții.
„Patru ani au cerut tot felul de notificări. Anul acesta au început, în sfârșit, lucrările. Apa erodase foarte mult, iar malul era în mare pericol de prăbușire. Deasupra sunt case și un drum. Noi am intrat cu jumătate din drum pe proprietatea unuia dintre cetățeni. O altă casă era în pericol de prăbușire dacă nu se acționa rapid. De asemenea, puteau fi afectate și utilitățile”, explică Alexei-Cristian Ciobanu, primarul comunei Cepari.
Cursul apei a fost deviat
Lucrările, care se întind pe o lungime de aproape 300 de metri, au necesitat și mutarea temporară a cursului apei. Proiectul, în valoare de peste un milion de lei, nu se rezumă însă la consolidarea propriu-zisă a malului râului Topolog.
„În afară de consolidarea malului pe aproximativ 270 de metri, avem prinsă în proiect și refacerea drumului afectat. Autostrada Pitești-Sibiu va trece paralel cu râul, pe partea dreaptă, în amonte. La noi în comună este prevăzută o pasarelă în Cepari-Ungureni, care asigură legătura între satul Ungureni și DJ 678A. Pasarela va trece undeva peste autostradă”, mai spune edilul.
Autostrada Sibiu-Pitești
Viitoarea Autostradă A1 Sibiu-Pitești are, din vara acestui an, constructori pentru toți cei 122,11 kilometri, după ce, în luna august, CNAIR a semnat și contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 (Cornetu – Tigveni), cea mai complexă dintre toate.
Proiectul autostrăzii, a cărui valoare totală este de 5,77 miliarde lei (85% contribuția Uniunii Europene), este finanțat prin POIM 2014-2020. Implementarea a început în iunie 2015 și ar trebui finalizată în 103 luni, respectiv pe 31 decembrie 2023, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor