Premieră: firmă de utilităţi taxată pentru servicii proaste. Obligată să acorde bonificaţii clienţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O firmă de utilităţi din Neamţ, Compania Judeţeană ApaServ, a fost obligată să acorde bonificaţii clienţilor, fiind taxată pentru serviciile proaste oferite beneficiarilor. Decizia a fost stabilită de o instanţă de judecată şi trebuie pusă în aplicare.

Avariile crează disconfort continuu locuitorilor orașului FOTO Monitorul de Neamț
Avariile crează disconfort continuu locuitorilor orașului FOTO Monitorul de Neamț

În oraşul Roman, locuitorii, circa 60.000 la număr, se confruntă de ani de zile cu lipsa temporară a apei la robinete, lucru cauzat de secetă, avariile din reţeaua foarte veche sau de lipsa investiţiilor. Aşa s-a întâmplat şi în intervalul septembrie 2019 - februarie 2020, când au fost 70 de de întreruperi totale sau furnizarea cu presiune scăzută.

Despre acest aspect s-au sesizat inspectorii de la Protecţia Consumatorilor, care, în martie 2020, au dispus o amendă de 20.000 de lei companiei pentru servicii proaste oferite, dispunând ca cei afectaţi să primească bonificaţii. Procesul verbal de contravenţie a fost contestat la Tribunalul Neamţ, dar firma a pierdut procesul.

„Compania ApaServ este obligată să acorde bonificaţii în valoare de 30% din valoarea facturii curente, timp de 6 luni, către toţi consumatorii afectaţi de întreruperile de apă ce au avut loc în perioada septembrie 2019 - februarie 2020 în Roman“, se arată într-un comunicat emis ieri, 31 octombrie 2022, de către Protecţia Consumatorilor.

Concluzia a fost că furnizorul nu a respectat clauzele contractuale referitor la asigurarea continuităţii serviciului de alimentare cu apă potabilă la parametrii fizici şi calitativi prevăzuţi de legislaţia în vigoare, ceea ce însemna livrarea la o presiune de 2,2 atmosfere şi un grad de asigurare de 98%.

Conform soluţionării definitive a Dosarului nr. 2510/279/2020, prin decizia nr. 185/2022 a Tribunalului Neamţ, instanţa a menţinut măsurile dispuse prin documentul de control. Drept urmare, Protecţia Consumatorilor a solicitat firmei să facă dovada îndeplinirii măsurii, pentru toţi consumatorii persoane fizice.

„Având în vedere contextul economic actual, scumpiri la toate utilităţile, mă aştept ca ApaServ să pună în aplicare, cu celeritate, măsura dispusă prin procesul verbal de constatare a contravenţiei, respectiv acordarea bonificaţiilor pe cele 6 luni, pentru a nu fi nevoiţi să aplicăm alte sancţiuni“, a declarat Vlad Ciurea, comisar şef adjunct al Protecţiei Consumatorilor Neamţ.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite