Vânzările auto din Bihor au frâna trasă, din cauza crizei și a creșterii TVA
0Dealerii auto se plâng că bihorenii nu le mai trec pragurile nici măcar pentru a se interesa de oferte. Dacă până acum programul REMAT i-a ţinut pe dealeri pe linia de plutire, de două săptămâni în showroom-uri „bate vântul”.
Vânzările au scăzut la toţi dealerii auto din Bihor, de la 20 până la 50 de procente, faţă de anul trecut. La Auto Bara & Co, orădenii nu mai intră nici măcar pentru a se interesa de eventuale oferte. „În 2010 faţă de 2009 vânzările au scăzut cu 50 de procente. În 2009 faţă de 2008, cifra vânzărilor a scăzut tot cu 50 la sută”, a spus Octavian Bara, director general Auto Bara & Co, dealer Dacia, Renault, Nissan. Acesta a recunoscut că, de la creşterea TVA, de două săptămâni, în saloanele auto bate vântul.
„Lumea e şocată, nici nu mai intră în showroom. Nu se mai preiau deloc comenzi”, a adăugat Octavian Bara. Singurul lucru pozitiv referitor la mărirea TVA este acela că bihorenii care aveau cupoane s-au grăbit să profite de preţurile iniţiale, vânzările dinamizându-se uşor la sfârşitul lunii iunie.
TVA, lovitura de graţie
Toţi dealerii se plâng de atitudinea panicată a consumatorilor, care ţin acum de economii mai mult ca niciodată. Întreprinzătorii consideră că mărirea TVA a fost ultima lovitură, de graţie, pe care au fost obligaţi să o încaseze din partea statului.
„Factorii care au determinat scăderea vânzărilor cu 23 la sută faţă de 2009 au fost volumul scăzut de finanţare şi neîncrederea persoanelor juridice în evoluţia economică a ţării, fapt ce i-a împiedicat să facă investiţii. Creşterea TVA va afecta vânzările către persoanele fizice”, a spus Maria Bancui, reprezentant marketing la D&C Oradea, dealer Volkswagen, Audi şi Seat. Potrivit acesteia, în Bihor continuă să se vândă Volkswagen Polo şi Golf.
Cele mai vândute mărci de maşini
Potrivit informaţiilor publicate de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările auto din primul semestru 2010 au scăzut cu mai mult de 40 de procente, faţă de semestrul întâi al anului 2009. Cele mai vândute mărci au fost Dacia, Volkswagen, Renault şi Skoda.