Cum îţi pregăteşti maşina pentru trecerea de la frig la cald: ponturile specialiştilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum iti pregatesti masina pentru primavara Foto-Arhiva
Cum iti pregatesti masina pentru primavara Foto-Arhiva

Odată cu venirea sezonului cald, autoturismul are nevoie de o atenţie specială. Iarna este un anotimp destul de dur, care solicită multe componente. De aceea, o pregătire pentru primăvară este, de multe ori, necesară.

Schimbarea anvelopelor, a uleiului de motor, verificarea plăcuţelor de frână sau a sistemului de direcţie sunt doar câteva dintre aspectele care trebuie luate în calcul la început de primăvară. Sistemul electric al maşinii necesită o verificare. Este foarte posibil ca din cauza frigului şi a umezelii contactele să fie oxidate. “Din această cauză, farurile şi luminile din habitaclu s-ar putea să nu se aprindă, CD playerul sau alte contacte de la bord să nu funcţioneze”, explică mecanicul Răzvan Popa. 

Cauciucurile de iarnă trebuiesc schimbate. Pneurile de iarnă folosite în sezonul cald măresc distanţa de frânare, astfel că se riscă un accident rutier.

Aerul condiţionat are nevoie de o verificare odată cu schimbarea anotimpului rece. “Dacă nu este folosit peste iarnă aerul condiţionat, în primăvară ne vom trezi că nu mai avem freon în instalaţie pentru că s-a evaporat. Este recomandat ca, odată cu venirea sezonului cald, să se verifice sistemul de climatizare al maşinii”, a precizat mecanicul auto. 

Specialiştii recomandă o revizie tehnică periodică. O evaluare în service  poate depista diferite probleme ascunse. De la substanţele folosite la deszăpezire sunt şanse ca diverse piese în mişcare să se fi stricat sau corodat. De asemenea, sunt şanse ca rulmenţii să fi prins sare în ei şi să înceapă să huruie sau burdufurile planetarelor să fie mâncate. Aşa că o ridicare pe rampă şi o evaluare rapidă a defectelor sunt de recomandat.

Totodată, şoferii nu trebuie să uite de verificarea lichidelor. “Este vorba despre lichidul de frână, servodirecţie, uleiul de motor şi cel de la cutia de viteze. Uleiul de motor trebuie schimbat deoarece unul cu o vâscozitate mai mare este mai bun pentru sezonul cald iar lichidul de parbriz de iarnă este necesar să fie înlocuit cu cel estival pentru că acesta din urmă are proprietăţi antistatice, antiaburire şi anticoroziune”, a punctat specialistul.

Va mai recomandăm:

Cum se stabileşte presiunea optimă în pneuri. Cifrele corecte sunt marcate de fiecare producător într-un loc al maşinii

Oradea

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite