Marfar deraiat pe magistrala Petroşani - Simeria: nu sunt victime, dar calea ferată este tot mai riscantă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
ARHIVĂ.
ARHIVĂ.

Un tren marfar a deraiat pe calea ferată Simeria - Petroşani joi după-amiază, iar traficul feroviar a fost întrerupt.

Circulaţia feroviară a fost întreruptă joi după amiază, pe secţia de cale ferată 202, la kilometrul feroviar 55, între staţiile CF Baru Mare – Crivadia, judeţul Hunedoara, după ce un tren marfar care circulă pe relaţia Simeria – Petroşani a deraiat de o osie. Nu au fost persoane rănite, a informat Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Calea ferată riscantă

În ultimii ani, mai multe astfel de accidente au avut loc pe calea ferată Simeria - Petroşani, pe sectorul dintre Haţeg şi Petroşani. Cel mai grav dintre acestea s-a petrecut în după-amiaza de 8 aprilie 2017. Un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit.

Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit. Garnitura se deplasa dinspre Petroşani spre Simeria, iar în apropiere de Merişor, într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666. Mecanicii au scăpat trenul de sub control, iar viteza acestuia a crescut în câteva minute, de la 29 km/h la peste 90 km/h în momentul deraierii.Consumul de băuturi alcoolice şi oboseala acumulată de mecanicul în vârstă de 67 de ani au contribuit la producerea tragediei, potrivit investigatorilor.

Pe aceeaşi rută, în  apropiere de Haţeg, în 23 decembrie 2018, un tren de călători a deraiat, după ce ultimele două vagoane ale garniturii au sărit de pe şine. Din cauza riscului unor accidente există limitări de viteză pe anumite porţiuni ale căii ferate.

Ultima reparaţie capitală, cu aproape şase decenii în urmă

CFR a scos la licitaţie lucările de reparaţii capitale pe mai multe sectoare de pe magistrală. Linia CF 116 Simeria - Livezeni între staţiile Merişor şi Băniţa este linie magistrală interoperabilă dublă, electrificată. A fost construită în anul 1870 şi a avut ultima reparaţie capitală în anul 1985.

Problemele cele mai mari încep din zona staţiei CFR Crivadia spre Petroşani. Mai multe instalaţii feroviare trebuie înlocuite, arăta CFR, într-un caiet de sarcini referitor la investiţia în reparaţiile efectuate în zona Crivadiei, între km 55+720 şi 57+520. „Cablurile de comandă şi semnalizare a instalaţiei CED (macazuri, circuite de cale, semnale de circulaţie şi manevră),  sunt în proporţie de 98 la sută de tip CSHPBI, multe dintre ele prezentând defecte de izolaţie, impunând în mod repetat intervenţii din partea personalului de întreţinere. În urma furturilor şi devastărilor repetate la instalaţiile CED (picheţi, distribuitori, cutii de joncţiune semnale) acestea au fost confecţionate provizoriu”, arată documentul CFR.

În vara anului trecut, CFR a mai scos la licitaţie lucrări de reparaţii pe tronsonul feroviar, între Merişor şi Crivadia, după ce „s-au constatat porţiuni de linie cu probleme de ecartament din cauza stării necorespunzătoare a traverselor de lemn normale”, informa CFR.

Probleme au fost semnalate şi pe sectorul Băniţa - Merişor, între kilometrii 62+150 şi 67+620. „Urmare a traficului suportat de la ultima reparaţie capitală, elementele suprastructurii căii - şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii au ajuns la un grad avansat de uzură, fiind depăşită capacitatea de intervenţie în puncte în cadrul lucrărilor de întreţinere.Şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe la limita maximă admisa de reglementările specifice în vigoare”, se arăta în Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI), pentru reparaţiile capitale scoase la licitaţie de CFR pe acest sector.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Compania care deţinea marfarul deraiat în Hunedoara, despre cauzele tragediei soldate cu moartea a doi mecanici: „Nu excludem o eroare umană”

Mecanicii ucişi în „marfarul morţii” erau băuţi. Medic legist: „Unul consumase o cantitate considerabilă de alcool”

VIDEO Detalii înfiorătoare din trenul deraiat: mecanicii au alertat înainte de a muri că garnitura nu mai avea frâne

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite