Licitaţie pentru reabilitarea unui tronson al DN 76 Deva - Oradea. Şapte companii vor să modernizeze cei 14 kilometri abandonaţi din 2015

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şapte societăţi au depus oferte pentru modernizarea unui tronson al Drumului Naţional 76 Deva - Oradea, unde lucrările au intrat în blocaj de peste doi ani.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat cele şapte oferte depuse pentru realizarea tronsonului de 14 kilometri Ioneşti – Vârfurile, din DN 76 Deva - Oradea. Pe această porţiune contractul pentru modernizarea drumului a fost reziliat în toamna anului 2015. Investiţia a fost scoasă din nou la licitaţie de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar până la termenul limită de depunere a ofertelor, din 14 decembrie, au fost depuse şapte oferte, informează CNAIR.

„Lucrările rămase de executat constau în reabilitarea a 13,93 km din DN 76 (km 55+425 – km 69+350), reabilitarea /construcţia unui număr de 5 poduri, amenajarea a cinci parcări, dintre care una de lungă durată, amenajarea a cinci staţii de autobuz, precum şi alte lucrări de susţinere şi consolidare a terasamentelor. Durata contractului este de 48 de luni şi cuprinde 12 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 36 de luni perioada de notificare a defecţiunilor (această perioadă poate creste pana la 60 luni, în funcţie de perioada de notificare a defecţiunilor ofertată)”, au informat reprezentanţii CNAIR. Valoarea estimată a contractului este de 77,349,125 RON fără TVA.

Tronsonul face parte din Drumul Naţional 76, intrat din 2013 în modernizare şi finalizat parţial. Proiectul de reabilitare DN 76, Deva – Oradea, km 0+000 – km 184+390 a fost fazat şi sursa de finanţare a acestor lucrări este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Lucrările pentru reabilitarea DN76, Deva - Oradea, km 0+000 – km 184+390 constau în:
- mărirea platformei drumului de la 8,00 - 9,00 m la 10,00 m, din care parte carosabilă 7,00 m, acostamente de 1,50 m din care 1,25 cu sistem rutier echivalent cu cel al părţii carosabile, iar restul de 0,25 m din pământ;
 - introducerea benzii a III-a pentru vehicule lente sau a benzilor de degajare,
 - ranforsarea sistemului rutier existent în vederea îmbunătăţirii portanţei şi suprafeţei de rulare;
 - corecţia punctuală a traseului, prin corecţia unor curbe periculoase;
 - îmbunătăţirea scurgerii apelor în lungul drumului prin pereerea şanţurilor şi rigolelor de pământ sau reprofilarea acestora şi refacerea celor degradate;
 - înlocuirea podeţelor cu diametre sau deschideri sub 2,00 m cu podete de 2,00 m precum şi repararea unor podete existenţe, inclusive amenajări amonte şi aval;
 - îmbunătăţirea drenajului sistemului rutier sau protejarea acestuia de infiltraţii ale apelor din versanţi, prin execuţia pe anumite porţiuni a unor drenuri longitudinale sub rigole şi a unor drenuri transversale pe versanţi;
 - amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată
 - amenajarea tuturor intersecţiilor cu alte drumuri publice;
 - sporirea siguranţei circulaţiei prin înlocuirea unor parapete existente cu parapete metalici şi prevederea de trotuare în localităţile traversate;
 - în localităţi, trotuarele, parcările şi traversările vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Drum modern spre Mănăstirea Prislop. Lucrările la şoseaua pelerinilor lui Arsenie Boca au ajuns la final

La peste doi ani de la începerea lucrărilor de modernizare a drumului judeţean spre Mănăstirea Prislop, proiectul a ajuns la final. Şoseaua a fost lărgită pe trei benzi între mănăstire şi satul Silvaşul de Sus, iar în următoarele zile vor fi turnate ultimele straturi de asfalt.

Cât a costat asfaltarea „noii Transalpina”, drumul istoric din Masivul Vâlcan care se termină în vârf de munte

Consiliul Judeţean Hunedoara a decontat lucrările de modernizare a drumului judeţean care va lega din Pasul Vâlcan, până la limita judeţului Gorj, o porţiunea de 4 kilometri de drum de munte, asfaltat.

VIDEO Imagini de coşmar surprinse pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva. De ce se tem şoferii care trec pe lângă versant

Şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva creează probleme mari şoferilor care circulă pe Drumul Naţional 76 Deva – Oradea. Un versant este decopertat, în aceste zile, iar bucăţi de bolovani se prăvălesc până la marginea şoselei. Norii de praf acoperă drumul naţional şi pun în pericol siguranţa trecătorilor.

Hunedoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite