Haos la podul suspendat peste Dunăre: sute de șoferi au vrut să traverseze obiectivul noaptea, deși era închis

0
Publicat:

Cozi de mașini la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Sute de șoferi au vrut să treacă podul în noaptea de luni spre marți, 14-15 august 2023, însă nu au putut, deoarece obiectivul a fost închis. Ei au luat de bune o serie de informații false vehiculate pe internet.

Coadă de mașini la podul peste Dunăre FOTO: Facebook
Coadă de mașini la podul peste Dunăre FOTO: Facebook

Informațiile false vânturate pe rețelele de socializare, apoi preluate de-a valma, pe nemestecate, de o parte a presei, fac din nou victime.

Din cauza unei informații (evident eronate!) apărute în mediul online, oamenii au crezut că în minivacanţa de Sfânta Maria circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi permisă și în noaptea de luni spre marți. Surpriză, însă. Ajunși la pod au aflat că este închis și nu pot să treacă.

Astfel, șoferii au nevoiți să se întoarcă din drum și să aștepte câteva ore la Trecere Bac pentru a putea traversa Dunărea. Alții au așteptat până la ora 6,00 dimineața pentru a putea trece podul.

Șoferii au comentat pe rețele de socializare, nemulțumiți că au fost nevoiți să se întoarcă din drum.

„Țeapa asta am luat o și eu, măcar eu voiam să trec în Dobrogea. Am putut să fac cale întoarsă”, a comentat un șofer.

„Mi-am luat și eu țeapă. Pe mine nu m-ar mira ca vreun Dorel să nu fi știut de treaba asta și să fi luat el decizia de capul lui să închidă podul”, a adăugat un altul.

„Prinzi ora 6.00, îl deschid”, i-a consolat altcineva.

„Îmi doresc să se mai facă un pod peste Dunăre. De ce ? Că ăsta nou să fie deschis cât celălalt este închis”, a fost gluma zilei.

„Ca la noi că la nimeni …se anunța în mediul online că podul este deschis …Și când ajungi surpriză !”, a scris un alt șofer.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat luna trecută că pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, în perioada 17 iulie-30 noiembrie, se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri inclusiv, în intervalul orar 21.00 – 6.00. Excepție fac zilele de sărbători legale.

„Program circulație pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila! Pentru finalizarea lucrărilor auxiliare la podul suspendat, în perioada 17.07.2023 – 30.11.2023 se va închide traficul pe timpul nopții, de luni până vineri, inclusiv, în intervalul orar 21:00 – 6:00, exceptând zilele de sărbători legale. Astfel, circulația rutieră pe pasaj va fi permisă de sâmbătă, ora 06:00 până luni, ora 21:00. În perioada închiderii circulației pe timpul nopții, traficul rutier va fi permis doar prin sensurile giratorii amenajate la intersecțiile cu DJ 221B Vădeni (km 1+180) și cu DN 22B (km 4+530) și deviat pe DN 22 către trecere BAC Smârdan – Brăila”, arată CNAIR.

Denivelări la podul peste Dunăre de la Brăila, la o lună de la inaugurare

Inaugurat cu mare fast în urmă cu o lună, podul peste Dunăre de la Brăila are deja probleme. Pe toată lungimea lui, asfaltul este plin de denivelări. „Asfaltul este lăsat și este fugit, este refulat încoace, din cauza greutății”, susține un șofer care a filmat denivelările.

Din imaginile filmate de un șofer se observă că inclusiv betonul de la intrarea pe pod este cu denivelări.

„Asfaltul este tasat, este lăsat și este fugit. Este refulat încoace, din cauza greutății. Deci nu este marcajul fugit. A fugit cu tot cu asfalt. Și asta este peste tot, unde se vede așa, este de la refularea asfaltului”, susține șoferul. 

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, susține că problemele au apărut din cauză că nu s-au respectat restricțiile de tonaj impuse, în zilele caniculare, atunci când masa maximă autorizată ar fi trebuit să fie de 7,5 tone.

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj. Știţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme", a declarat Cristian Pistol.

Grindeanu: lucrarea este în garanție!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susține că podul este o lucrare în garanție, iar  constructorul are obligația de a remedia problemele care apar.

„ISCTR și celelalte instituții competente trebuie să verifice acest aspect și știu că directorul de la CNAIR a cerut deja acest lucru. Dacă sunt și alte tipuri de probleme, lucrarea este în garanție, după cum știți. Constructorii nu au plecat de pe șantier fiindcă au de demontat macaralele, dar, mai ales, de terminat drumurile de legătură de la pod la Jijila, care trebuie să fie gata până la sfârșitul acestui an. Așa că vor remedia și aceste probleme apărute ", a spus Sorin Grindeanu.

Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat joi, 6 iulie, și aduce o lungă serie de premiere pentru infrastructura din România. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din țară

Totodată, podul peste Dunăre este cea mai scumpă construcție post-revoluționară și este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar pentru întinderea cablurilor principale s-a folosit o procedură în premieră în România.

Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de kilometri, ceea ce înseamnă că ar putea înconjura Pământul de două ori. Cei patru piloni ai podului sunt dotați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.  

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite