Cauza tragicului accident feroviar de la Galați. „Este un fel de cutie de viteze. S-a blocat și a accelerat necontrolat”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul general al CFR Călători spune că mecanicul locomotivei nu a mai putut face nimic pentru a evita impactul cu garnitura de tren din cauza unei defecțiuni la sistemul de frânare.

Locomotiva și primul vagon din garnitura de tren au fost serios avariate FOTO ISU Galați
Locomotiva și primul vagon din garnitura de tren au fost serios avariate FOTO ISU Galați

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a dat detalii despre defecțiunea care a survenit la sistemul de frânare al locomotivei care a intrat cu 75 de kilometri pe oră în garnitura de tren din Gara Galați.

„Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat. Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 a frânat până la 74. Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a declarat Traian Preoteasa.

Directorul CFR Călători spune că vagoanele care intră în circuitul feroviar sunt verificate suplimentar.

„Industria reparatoare are o capacitate în jur de 350 de vagoane pe an. Noi aveam scadente în jur de 500. Noi avem, tot parcul, o mie de vagoane. Toate vagoanele care se introduc fac verificări suplimentare. Când se introduc în tren vagoanele au toate verificările făcute. Vagonul nu e aşa complicat ca locomotivă”, explică Traian Preoteasa.

Potrivit acestuia, CFR Călători a făcut investiții minore după Revoluție pentru nu a avut un buget alocat în acest scop.

„În ultimii 30 de ani, bugetul de venituri şi cheltuieli nu prevedea fond de investiţii. În afară de faptul că legea spune că investiţiile se fac din profit, CFR Călători nu a mai făcut profit. Nu avem buget de investiţii şi facem din amortizări. Este o procedură economică un pic mai complicată”, mai spune Traian Preoteasa.

Șefa de tren a murit

Accidentul a avut loc sâmbătă seară, 25 martie, în stația Galați. Potrivit CFR, la cuplarea locomotivei la garnitură pentru formarea trenului Regio 7576 în relația Galați – Mărășești a fost tamponat primul vagon. Locomotiva și vagonul au fost avariate. Patru persoane au fost rănite, iar una a murit ulterior la spital.

Gina Basoc (53 de ani) , șefa de tren,  a fost grav rănită în accidentul feroviar produs în Gara CFR, când o locomotivă a intrat în trenul de călători Galați-Mărășești.

„Au fost cinci stopuri repetate, s-a făcut tot ce se putea pentru a salva această persoană, dar, din păcate, nu s-a reuşit. A avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului şi o fractură deschisă la nivelul tibiei”, a declarat coordonatorul UPU-SMURD Galaţi, Angel Trifan.

Medicul a vorbit și despre starea celorlați trei răniți. O persoană a fost externată și alte două au rămas în spital, în stare stabilă.

Cazul este anchetat de Inspectoratul de Muncă, de CFR și de Poliție. Polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite