Progrese pe Autostrada Buzău-Focșani. Furnicar de utilaje pe șantierul de 82 kilometri VIDEO
0Autostrada Buzău-Focșani, în lungime de peste 82 de km, va asigura prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova. Constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Săptămâna trecută, în zona de nord a Focșaniului, spre Petrești, au ajuns primele utilaje ale firmelor care au câștigat licitația pentru Autostrada Buzău-Focșani.
Iar într-o singură săptămână, firmele „regelui asfaltului“, Dorinel Umbrărescu, s-au pus serios pe treabă în zona Mândrești Munteni – Focșani Nord, fiind deja făcute progrese semnificative, pe șantier fiind un adevărat furnicar de utilaje, așa cum se vede din filmulețul postat de contul de Youtube Raducu P Drum.
„Superb! Unde lucrează UMB vezi utilaje. Aici sunt 22-23 basculante, 5 exavatoare, 5 compactoare, 2 gredere, 3-4 încărcătoare, 2 repartizoare sau cum se numesc pentru ciment, 3 ciment-truck-uri, cisterne și cine știe câte mai sunt pe care nu le-am observat.. Se vede că se respectă și respectă beneficiarul, adică pe românul plătitor de taxe și impozite. Jos pălăria UMB”, se arată într-un comentariu.
Cei 10,94 de kilometri includ nodul Focșani Nord care este prelungit cu aproape 4 km până în DN2D.
CNAIR a semnat deja cu constructorul român toate cele patru tronsoane.
Fijnanțare prin PNRR
Tronsonul 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA), iar contractul include construirea a 12 poduri, între care Podul peste Râmnicu Sărat și pesteDN22.
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acesta vor fi construite 18 poduri și un pasaj, între care Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna.
Pe tronsonul 1 (Buzău-Vadu Pașii), cu o lungime de 4,6 km și o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA), antreprenorul va construi inclusiv 4 poduri, pasaje și viaducte și un nod rutier.
Întreaga autostradă A7 are 430 de kilometri și ar urma să se construiască de la Ploieşti până la Vama Siret.
Drumul a fost împărţit pe loturi, între Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău şi Paşcani. Cele patru segmente de drum sunt: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău Paşcani.
Costurile pentru autostrada care leagă Muntenia de Moldova sunt estimate la 1,7 miliarde de euro, bani care se doresc a fi obţinuţi prin Programul de Rezilienţă.